Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 13, 2011

Takkan MELAYU hilang di dunia: Itu kata Hang Tuah..

Assalamualaikum..

Takkan MELAYU hilang di dunia: Itu kata Hang Tuah..


Bila melihat situasi sekarang, mungkin tak lama lagi hilanglah bangsa Melayu ni. Sekarang ni pun dah ramai dah orang Melayu yang layu umpama teratai layu di tasik madu. Layu dengan pujuk rayu. Layu dengan kata-kata manis. Layu dengan melihat wajah-wajah cantik atau hensem. Layu sebelum sempat untuk berkembang... huhuhu...

Buku Hikayat Hang Tuah keluaran 1964. Buku ni abang aku yang punya, bukan Ahmad Albab yang punya ya.. :P


Memang sah Hang Tuah boleh terbang.. hehe...

p/s: Itu je untuk kali ni... :P

6 Tukang Tembak:

Kapten Atok said...

kalau ko cakap buku tahun 1940 pun aku percaya

ibundo said...

bak kato sepah... hang tuah tu sampai sekarang hilang tak jumpa-jumpa. kikkik....

Acik Erna said...

azz..kalau hang tuah boleh terbang raso e dah lamo tukar namo..he he

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Hahaha...

Aku tak reti nak menipu laa.. Kang tak pasal2 kena saman lak...

Aku orang susah, tak mampu nak bayar saman2 ni.. huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Patot la sepah monang bosa hari tu kan... hahaha..

Kalau sepah tu jumpo hang tuah tu, mau bosopai dorang gak ehh... kihh3..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Hahaha...

Mungkin akan ado kapaltobang yg lotak namo Hang Tuah tu.. Ni tak, asek jalan yo yg ado namo Hang Tuah... huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »