Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 27, 2011

Wordless Wednesday #5: Cian kat dia...

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #5: Cian kat dia... 

:
:
:
:
:
:
:
V


Akupun peminat MU gak.. 
Tapi takde la aku nak melenting bila ada yang buat provokasi macam ni..
Kreatif sungguh dorang ni... hehe...

p/s: Sempena menyambut kedatangan Ramadhan al-Mubarak ni, aku mohon ampun dan maaf kepada semua umat manusia di dunia ini.. Jika ada tersalah bahasa, terlanjur bicara, terlampau berani memberi komen atau pendapat atau apa sahaja yang berkaitan, harap dapat dimaafkan... Aku juga memaafkan anda semua kerana aku inginkan ketenangan dijiwa.. :-)


16 Tukang Tembak:

LemonSusu Skyjuice said...

hahahahhaa lawak plak kak azz :) ggmu!!~

nur aisya humaira said...

selamat menyambut ramadhan kak azz...:)

Angah said...

sama la, angah pun nak minta maaf zahir batin. Selamat berpuasa kak..

gadisBunga said...

hahaha!!! kene la man u tukar logo bulan pose ni.

Acik Erna said...

azz..sesamo la kito yobermaafan sebelum menyambut ramadhan

Kapten Atok said...

haha. kasian

cintatulip said...

ape la kak azz.. slamat berpuasa.... :)

APAN said...

man utd kan tetap di hati... :)

~ Cik Azz ~ said...

Lemon Susu Skyjuice>

Hahaha..


go go MU gak la... :)

~ Cik Azz ~ said...

Nur Aisya Humaira>

Selamat utk Aisya jugak ya.. =)

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Selamat berpuasa Angah... :)

~ Cik Azz ~ said...

GadisBunga>

Hahaha...

Agak2nya nak gantikan dengan apa ehh...

hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Iyo kak.. Itu yang sebaik2 ehh...

~ Cik Azz ~ said...

Kapten Atok>

Hehehe....

Kesiannnnnn....


Auuummmmm.... :P

~ Cik Azz ~ said...

cintatulip>

Kihkihkih... Terkena ehh...

Selamat berpuasa jugak ya CTP.. ;)

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Tau dah... haha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »