Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, August 6, 2011

Alasanmu..

Assalamualaikum...

Alasanmu..

Ikhlasnya hati seringkali disalah erti...
Tulusnya budi tidak pernah engkau hargai...
Berlalu pergi dengan kelukaan ini...
Ku mengalah...
Ku bersabar...

Bertentang mata seolah-olah tiada apa...
Berpaling muka ada saja yang tidak kena...
Mencari sebab serta alasan yang kukuh...
Supaya tercapai hajatmu...

Manis di bibir memutar kata...
Malah kau tuduh akulah segala penyebabnya...
Siapa terlena pastinya terpukau...
Pujukmu...
Rayumu...
Suaramu...
Yang menagih simpati dan harapan...

Engkau pastinya tersenyum...
Dengan pengunduran diriku...
Tetapi bagiku pula suatu ketenangan...

Andainya kita terus bersama...
Belum tentu kita bahagia...
Selagi tidak kau ubah....
Cara hidupmu...

Ada rahmatnya bila tidak lagi bersama...
Terasa jauh diriku ini dengan dosa...
Ku tinggalkanmu walau tanpa kerelaan..
Yang nyata kau tidak berubah...

Katalah apa yang kau ingin...
Selagi kau dapat berkata...
Memang begitu sikapmu..
Semenjak dahulu...

Andainya kita terus bersama...
Belum tentu kita bahagia..
Selagi tidak kau ubah...
Cara hidupmu...


Untuk siapa-siapa yang kecewa. Setiap yang berlaku, ada hikmah di sebaliknya. Tak perlu nak menuding jari siapa salah, siapa benar.. Apa yang penting, kita ubah diri kita sendiri supaya menjadi lebih baik dari yang sebelumnya... :-)

Ada orang yang benci dengan alasan.. Ada juga orang yang suka mencipta alasan.. Apapun alasannya, jangan sampai memudaratkan diri sendiri, persekitaran atau harta awam.. Biarlah alasan tu seiring dengan sebab musabab yang munasabah.. Jangan sampai terkantoi sudah... :P

~ Excuses hold you back. Action moves you forward ~

p/s: Aku suka lagu ni... Macam satu motivasi pulak... Sebab akupun kadang-kadang suka bagi alasan... =)))

6 Tukang Tembak:

noonaQQ said...

alasan pe tu kak azz?? :ragu ke org ajak kawin,kak azz bgi byk alasan ni??hikhik

Acik Erna said...

azz..memang kito tak lopeh dari macam2 alasan kan..boleh katokan hari2 mencipta alasan..he he

~ Cik Azz ~ said...

NoonaQQ>

Kehkehkeh..

Biarlah rahsia..

:lari

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tu la tu kak...

Solagi lidah tak botulang, cmtu la jadi ehh... hehe...

Cik Ina Do do Cheng said...

Alasan kukuh tak pe, jangan alsan melepaskan batuk ditangga. tak gitu cik azz.kalau tak dapat datang keja, cik ina suka bagi alasan.boleh gitu

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Sudah semestinya laa ada alasan kukuh.. kihh3...

Saya lak masa kerja dulu suka bg alasan kalau kena OT malam je.. sbb sy tak suka kerja lebih masa waktu malam ni.. Malam adalah untuk bersenang2 kat depan tv... hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »