Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 16, 2011

Mengisi ruang yang terbuka...

Assalamualaikum...

Mengisi ruang yang terbuka...

Sementara masih ada ruang untuk bermanja... :-)

Satu kat atas... Satu kat bawah.. haha...

Harap-harap panjang la umur dorang... 

Yang sekor tu berusaha untuk menyelamatkan diri.. Manakala lagi sekor tu macam nak bunuh diri je... Sabar yangg.. Jangan bunuh diri lagi. Nanti mami carikan makwe ehh... =))

p/s: Dah lama aku tak letak gambar kucing, kan... :)

10 Tukang Tembak:

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz..
comelnya anak kucing akak...berapa bulan ni?? ni yg menyebabkan ct nak letak gmbr anak kucing ct ni...hehehe

si macho said...

comelllllnyeeee, :( pinjam lah nak buat model doodle tu, nanti kang jadi anak rimau lagi

Acik Erna said...

assalam azz..comel kucing azz..kocok bona lagi nampak e.

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam..

Belum sampai sebulan.. Jalanpun merayap je macam lipas.. tp lipas laju je jalannya.. dorang ni selow... haha...

Ehh, letak aje la gambar kucing tu.. Nak letak gambar sendiri kang terbongkar pulak identiti, ya tak..?

:-)

~ Cik Azz ~ said...

si macho>

Boleh aje pinjam, tp pastu jangan lupa pulangkan balik.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Waalaikumussalam...

Mmg kocik lg ni kak... Bolom sampai sobulan umo ehh...

Naz said...

wah..kak azz.. kucing sgt comel.. kt umah sy pn ade gak 3 ekor kucing kecik cmni ^_^

follow kak azz ye =)

~ Cik Azz ~ said...

Naz>

Kucing masa bebi selalunya comel... Bila dia dh mula menggatal tu yg tak comel tu.. huhuhu...

Mekasih ya follow... :-)

kyo_9 said...

kecik2 camni comel sangat..
x takut ke terpeluk kuat2 sampai mati ke anak kucing tu?

~ Cik Azz ~ said...

Kyo_9>

Mana ade peluk... Dorang tido kat dalam bakul tu laa... :D

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »