Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, August 17, 2011

Wordless Wednesday #8: Nak buat ke tak nak..?

Assalamualaikum....

Wordless Wednesday #8: Nak buat ke tak nak..?

:

:

:

:

:

:

:

:

:

V
p/s: Tahun ni tak tau lagi samada nak buat ataupun tak lemang ni.. Kalau tak buat, macam tak lengkap je raya tu nanti... 

24 Tukang Tembak:

Butik Elyna © said...

salam kak azz~

hehhee... kalo xbuek, boli aje ar.. sonang.. ^^

cik AF said...

buat buat buat !!! hahaha
lau kak azz buat fa nak mintxk anto kan kat um skali :P huhu

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz...
buat byk2 sdkt.. xpernah pun buat..mesti sedap kan kak zz

Phat said...

buek jgn x buek...tgk phat punyo ni byk x byk buek sobolom poso itu hari

http://phatthegreat.blogspot.com/2011/08/cuti-cuti-di-kampung-sebelum-ramadhan.html

Angah said...

adui...waktu-waktu gini nampak lemang..merembes ayor lior teman..

cik aletheea : said...

beli je cik azz...
heheheh.. tunjuk-tunjuk je...

fara murni said...

sedap2...
msti buat...
:)

Naz said...

buat la lemang tu akak..

bungkus sikit mai pos kt sy ^0^

APAN said...

semakin hari semakin mls orang nak buat lemang sendiri kan...
harap abg sy buat sendiri lagi la thun ni.xde la limited stock.huhu...

Acik Erna said...

azz..akak tunggu yo..adok abang kek kampung tu buek..ado la joki akak sebatang duo..he he

ainina jelani said...

kak azz :tlg kalau buat, pos2 lah ke pontian sikit

ceritasekupang said...

sedapnya lemang...adeh...kalau buat tu jangan lupa bagi kat cs 2-3 batang...

~ Cik Azz ~ said...

Lynda>

Waalaikumussalam..

Tak mampu lak ghaso ehh nak boli kalau sobatang dah sampai 15 hengget.. Mano cukop sobatang, kan.. huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Cik AF>

Aufa mehh la tolong akak buat, baru la boleh hantar sana... haha...

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Ruginya kalau tak pernah buat.. hehe..

Kalau cukup santan dan garam dia, mmg sedap la.. Kalau tak menjadi tu yg tak sedap tu..

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Wahh... Ekau dah buek maso mantai hr tu ehh..? Apo lak tak bagi kek akak sikit.. Osah kodokut ehh... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Adoiii... sori la Angah... Nak buat cmner, lap aje la ayo liyor tu... hikk...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Aletheea>

Mahal la kalau nak beli.. Kecuali la kalau nak makan sorang... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Fara Murni>

Sedap kan...

Insyaallah, buat... Mehh la datang sini tolong jaga api.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Naz>

Takat bungkus daun pisang tu boleh la pos kat ko..

hahahaha...

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Betul tu... sebab banyak proses yang nak kena buat... Kalau ramai yang menolong takpe.. Ni ramai yang tolong tengok je, cmno tu... haha...

Ehh, ko pun tolong la abang ko buat lemang tu.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Cengelat la akak ni.. Balik la kampung tu copek sikit.. Soh Ami tolong jago api ehh.. haha..

~ Cik Azz ~ said...

Ainina Jelani>

Makaaihh.. Jauh bebeno nak pos... Baik Nina beli je la kat sana... haha..

~ Cik Azz ~ said...

CeritaSekupang>

Adoii... Kalau semua nak mintak, apa je yang tinggal kat akak.. Tak kan tinggal bara je untuk akak... Sampainya hati..

Huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »