Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, August 26, 2011

Saya ada SESUATU yang SANGAT ISTIMEWA untuk awak.. :D

Assalamualaikum...

Saya ada SESUATU yang SANGAT ISTIMEWA untuk awak.. :D
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Dan hati mula berlagu riang.... hikk....
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Hoyeaaa....!!! Dapat kad raya pertama untuk tahun 2011...
Ekekekeke....


:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Rupa-rupanya...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V
V
Caaiiitttt....!!! Ngengada tau Doremon ni.. :P

p/s: Tenkiu prennn atas ingatan yang tak pernah putus ini.. Aku sangat menghargainya.. Tiap tahun ko tak pernah lupa untuk kirim kad raya kat aku. Moga ko bahagia dan terus bahagia bersama keluarga tercinta... Amin... 

14 Tukang Tembak:

alepridz said...

apa benda kat mulut doraemon tu kak azz?

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

cumel... :)

~ Cik Azz ~ said...

Alepridz>

Kat mulut Doremon tu tiub benang yg dah kosong.. Akak yang letak sebab nak cover nama si pengirim... :D

~ Cik Azz ~ said...

LP Lum>

Waalaikumussalam Lynda...

Kann... cute je Doremon tu gelak sbb berjaya 'mengenakan' akak... hahaha...

alepridz said...

oooo patut pun... kepala otak sy dah pikir benda bukan2 dah tadi...

ingatkan doraemon sedang menghisap sesuatu...

:lari

~ pEJuAnG CiNtA ~ said...

best nye dapat kad raye... nk jugak !!!!!!

Angah said...

alaaaaa..cutenye doremon tu...teman istimewa yg bagi eh kak..

~ Cik Azz ~ said...

Alepridz>

Cehh... Puasa2 pun sempat lagi fikir yang bukan2 ehh... Bahaya ni.. hahaha..

:ragu

~ Cik Azz ~ said...

Pejuang Cinta>

Memang bestt... hikk..

Ala, apa susah.. Buat je kad tu sendiri, pastu pos la kat alamat sendiri jugak... kehkehkeh...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Tu la tu, geram je tengok Doremon tu gelak2... haha..

Ni kad dari kawan yg sama2 kerja kat Johor dulu..

Ehh, semua kawan akak istimewa di mata akak, termasuk la Angah... Itupun kalau sudi jadi kawan akak la kann.. :)

Norashiqin Kamaruzaman said...

hahahaha BL ingt tu suis lagu kad raye tadi kat mulut doraemon tuh...hakhak XD benag upenye

Acik Erna said...

assalam azz..doremon pun nak rayo kan.
selamat hari raya azz..maaf zahir dan batin.

~ Cik Azz ~ said...

Norashiqin Kamaruzaman>

Ahahaha... Suis bentuk dia cmtu ehh.. :P

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Iyo ehh kak.. Diopun nak gak ghayo dgn kito.. hehe..

Selamat berayo kak.. Maaf zahir bathin...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »