Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, August 10, 2011

Wordless Wednesday #7: Masa kita pasti akan tiba jua.. Tunggu..!!!

Assalamualaikum....

Wordless Wednesday #7: Masa kita pasti akan tiba jua.. Tunggu..!!!
:
:
:
:
:
Wajah yang penuh kesayuan namun masih mampu mengukir senyuman...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V
Gambar ihsan dari atok gugel.. Tenkiu atok.. :-)

p/s: Jika Allah panjangkan usia kita, akan serupalah wajah kita dengan wajah makcik ni, berkedut seribu. Yang membezakan kita adalah samada kita akan disisihkan oleh keluarga ataupun dijaga dengan penuh kasih sayang oleh keluarga kita. Oleh itu, semasa masih muda ni, tak perlulah nak celupar sangat mulut kita tu dengan menghina-hina atau memperli-perli orang tua kerana panjang pendeknya usia kita hanya Allah yang tentukan.. *ingatan untuk diri sendiri... 

16 Tukang Tembak:

Ana Shuwaa said...

waaa,,kita semua akan menjadi tua..

KennyArmada said...

senyuman makcik nih menyembunyikan seribu kedukaan,, siapa tahu?! :)

Saiful Bakhtiar said...

harap2 bila makin tua hidup makin bahagia

Acik Erna said...

azz..boto tu azz..macam tu la rupo kito..tu pun kok sompek nak sampai rupo macam tu kan..

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz...
kita xtau kan masa depan kita mcm mana..sempat ke x kita rasai jadi tua..

Norashiqin Kamaruzaman said...

rasa sayu plak bila BL tengok gambar tu...='I

urmm sapelah yang ske hina tu..ish3~

miZz_nizZ said...

smua org xleh lri..arap kite tua nnt ank2 kite xkeberatan utk jge kite pulak=)

Cik Ina Do do Cheng said...

betul tu cik azz, sama je ada anak ke tak de anak ke, tak tahu masa dah tua kita cam mana. ada orang tu ada anak berbelas pun, tak dapat dia jaga mak ayah.berdolah semoga kita dikurniakan kesihatan yang baik.

~ Cik Azz ~ said...

Ana Shuwaa>

Insyaallah, jika panjang umur.. ;)

~ Cik Azz ~ said...

KennyArmada>

Kann... Di dalam tersenyum hati menangis... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Saiful Bakhtiar>

Harap2nya begitu la.. Moga Allah perkenankan doa2 kita... Amin..

Tenkiu ya sudi singgah dan komen.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Mudah2an sompek la kak.. Nak jugak tengok camno ghupo kito maso tuo nnt... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Semoga kita sempat merasainya CT.. Akak dah merasa dah tua ni, cuma kedut tu masih belum sampai seribu la... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Norashiqin Kamaruzaman>

Dalam hati dia tak siapa yang tahu..

Siapa yang makan cili, dia la yang rasa pedasnya... Selagi dia tak rasa pedas, selagi tu la dia akan terus menghina.. :-)

~ Cik Azz ~ said...

miZz_niZz>

Harap2nya begitu la...

Mekasih ya sudi komen.. :-)

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Yupp.. Begitulah yang selalu terjadi..

Memang mengharapkan agar kesihatan sentiasa baik... Tak punya rumah besarpun takpe la asalkan sihat...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »