Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 20, 2011

Kuidamkan rindu.. :D

Assalamualaikum..

Kuidamkan rindu.. :D

Keegoanmu makin tak tertahan...
Makin tak terbendung...
Makin tak terluak...

Kerana ngerinya... 
Akupun terluka...
Oleh amarahmu...
Sering salah sangka...

Kesilapanku... 
Asyik kelihatan...
Asyik kedengaran...
Asyik kau ulangkan...
Sehingga pedihnya cinta yang membara...
Namun masih aku pertahankan...

Untuk hidup bersamamu... Kuimpikan bahagia...
Untuk hidup bersamamu... Kuidam rindu setia...
Sebaiknya kasih sayang kita gemerlapkan di dalam jiwa...
Sebelum menjadi lautan bara...

Kasih sayang...
Rindu dendam...
Suburkanlah...
Dalam taman hati...

Kembalikan...
Nuranimu...
Yang pincangnya milik aku...

Untuk hidup bersamamu... Kuimpikan bahagia...
Untuk hidup bersamamu... Kuidam rindu setia...
Sebaiknya kasih sayang kita gemerlapkan di dalam jiwa...
Sebelum menjadi lautan bara...

Kasih sayang...
Rindu dendam...
Suburkanlah...
Dalam taman hati...

Kembalikan...
Nuranimu...
Yang pincangnya milik aku...

Kesilapanku... 
Asyik kelihatan...
Asyik kedengaran...
Asyik kau ulangkan...
Sehingga pedihnya cinta yang membara...
Namun masih aku pertahankan...

Keranamu....


Siapa nak layan lagu ni, silakan.. Layan lagu je tau.. Jangan dilayan orang yang suka permainkan perasaan kita.. ehehh...

p/s: Laptop aku ada masalah, tak tau la kenapa.. Icon windows tak keluar kat skrin dan skrin kaler hitam.. Sedih ni.. huhuhu.. Ada siapa-siapa yang tau tak apa masalah laptop aku tu.. Kongsi-kongsi la info ehh.. Tenkiu.. :D

10 Tukang Tembak:

cik aletheea : said...

suke.suke..suke..

Angah said...

kak azz, suara liza hanim ni memang shahdu la...angah selalu berangan nak nayyi sedap macam dia

Acik Erna said...

azz..kalau pasal laptop tak tau..akka punyo pun bermasalah..bisu..he he..tak dapek la nak dongar liza hanim nyanyi..sok kek opis baru boleh dongar..

APAN said...

skrin prob kot tu...agak berat gak tu kalau nak repair...tpi ce gi tanya kedai dulu

ibundo said...

la.. ingatkan ekau yang jiwang. lagu rupo e..

~ Cik Azz ~ said...

Cik Aletheea>

Sukanya dia... hehh...

Bagus la kalau suka... :D

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Alaa.. Suara Angah kalau prektis selalupun mesti lagi merdu dari suara dia.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Laa... Tak okay lg ehh speaker akak tu.. Takpo la kak... Lain kali boleh donga lagu ni.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Entah la... Abang akak cakap kena format balik semula.. Kena tunggu adik balik sini la, sebab dia memang bidang IT ni.. Harap2 dia boleh membantu.. Kalau tak, alamatnya beli baru laa... huhuhu...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Sey ni memang suko lagu jiwang2 ni kak.. Tp sey ni memang payah sikit la nak jiwang.. kehh3..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »