Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 6, 2011

Siapa yang guna nama panggilan Papa tu, sila la tukar kepada nama lain.. hahaha...

Assalamualaikum...

Siapa yang guna nama panggilan Papa tu, sila la bertukar kepada nama lain.. hahaha...


KUALA LUMPUR: Persatuan Agensi Pembantu Rumah Asing (Papa) pada Isnin meminta kerajaan mendapatkan penjelasan daripada kerajaan Indonesia tentang tuntutan sebenar mereka berhubung penghantaran pembantu rumah ke Malaysia untuk mengelak perkara itu terus menjadi isu yang tidak berkesudahan.
Pemangku naib presiden Papa, Jeffrey Foo berkata walaupun protokol mengenai pindaaan terhadap memorandum persefahaman (MoU) 2006 telah dimeterai pada Mei tahun ini, namun hingga kini tiada seorangpun pembantu ruamh dari republik itu memasuki Malaysia.
Katanya, Papa difahamkan antara perkara yang menghalang Indonesia melaksanakan MoU berkenaan ialah faktor harga dan menurut industri di republik itu, harga yang ditawarkan bagi ejen di Indonesia terlalu rendah berbanding kos yang perlu mereka tanggung.
p/s: Ada ke patut salahgunakan nama Papa tu.. Kesian Papa.. Papa semua tak nak buat bantahan ke.. huhuhu...

14 Tukang Tembak:

MizzMulan said...

hahahaha....-_- kak Azz klau MAMA lak ape laa yerr..bunyi yer...sian3

alepridz said...

serius saya panggil bapak saya PAPA...

huhu...

Mss Ieza said...

papa jahat XD

cik aletheea : said...

hahahaha..cik azz nie.. ingat papa ape ler... hahahah

mamaNoriz said...

ekekeke,

sib baik husben sya di panggil baba..

salam kenal ;)
selamat hari raya...

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz...
baik papa..bukan baba,abah,ayah,abi..hehehe.

APAN said...

loh...ingat ke mende pe la tadi ma...

~ Cik Azz ~ said...

MizzMULAN>

MAMA tu MAMA la... Lagipun Papa ni mcm tak sesuai la kalau guna utk panggilan... dah macam papa kedana lak bunyi dia.. huhu...

Mama kedana..? Isshh, tak sedap la bunyi dia.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

alepridz>

Huhuhu...

Nak buat cmner.. Tak kan nak ubah panggilan tu sebab benda ni, kan..

Maaf ya kalau terasa dengan entry ni... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Mss Ieeza>

Papa sape jahat ni...?

:konpius

~ Cik Azz ~ said...

Cik Aletheea>

Hahaha.. Nanti jangan panggil papa kat bakal suami ya... kang tak pasal2 teringat lak kat papa yg ni.. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

mamaNoriz>

Haha... Selamattttt....

Salam kenal jugak...
Dan selamat hari raya jugak..
Dan terima kasih jugak sebab sudi bertandang ke sini... :)

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT...

Kan.. Nasib baik cuma papa je yang terlibat... Ini menunjukkan panggilan papa tu macam tak sesuai je untuk digunakan..

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Ahahahaha....

Menda ni laa... :)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »