Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, September 7, 2011

Wordless Wednesday #10: Kalau dah mulut tempayan tu, tempayan la jugak...

Assalamualaikum...

Kalau dah mulut tempayan tu, tempayan la jugak...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V

p/s: Mulut tempayan boleh ditutup.. Mulut manusia boleh buat semuanya lingkup.. Renung-renungkan la.. Jangan kerana nila setitik, habis rosak susu satu tempayan... **Peringatan untuk diri sendiri...

12 Tukang Tembak:

ibundo said...

cantik tempayan tu azz. kek rumah kampung akak ado sobijik. macam nak bawak balik bangi yo ghaso e haha..
tapi kan azz, mulut tompayan ni buleh dilompang-lompang. kalau mulut oghang cubo ekau lompang. siap lah ekau kono lompang balik.

Angah said...

kalo ada org mulutnye cam tempayan, amik tempayan tu lungkupkan atas kepala dia...:D

Acik Erna said...

azz..ado laie tompayan tu yo..yang ado kek rumah kampung akak tu dah abih dek angkut dek anak2 sedaro buek hiasan kek rumah he..
azz..muluit tompayan kito boleh tutup..mulut orang???

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe.. kalo mulut org yg mcm tempayan tu patutnya di benam dlm tempayaqn gak.. :)

tempayan naga tu cntik ar kak.. umah den ada 2 biji.. nak try cri tempayan ular lak.. ada penah jumpa?? :D

Cik Ina Do do Cheng said...

cik azz kat rumah cik ina ada satu je yang tak de gambar naga tu. habis tu kalau mulut manusia tu dah tak boleh tutp ko lempang je.nampakkan tanduk atas kepala cik ina.

APAN said...

dah dasar tempayan...memang kena tutup.nanti nyamuk aedes membiak.huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Gambar ni sey CnP yoo...

Omak sey ado tompayan ni, tp dah pocah kono hompap dek buah nio.. sayang boto la.. huhu..

Tak boghani sey dohh nak lompang mulut oghang... Biar la dehh nak tongango bosa macam mano pun.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Hamboii Angah...

Ganas jugak ko ni ehh... hikk...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Bukan sey punyo ni kak.. CnP yoo gambar ni..

Budak2 skang mmg suko barang2 antik cmni.. Kok dijago ehh boto2 takpo la.. Jgn jadi sarang nyamuk atau ular dah la.. huhu..

~ Cik Azz ~ said...

LP Lum>

Waalaikumussalam Lynda..

Ni lagi sorang... Ganas mcm Angah jugak.. haha...

Ghaso ehh dulu ado gak tompayan ular ni, tp dah pocah jugak kott..

Cubo2 la cari kek mudah.com.. kok ado lak jual kek situ..

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Kalau tempayan kosong yang takde gambar, kat rumah saya ni ada banyak... Yang besar, yang kecik, yang sedang, semuanya ada... Nak masuk menyorok dalam tempayan tu pun boleh.. hehe..

Sabar2 Cik Ina.. Jangan bagi tanduk tu keluar dulu... Cool okay... hahaha..

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Lagi satu, kalau tak tutup nanti jadi sarang ular atau ayam bertelur... Kalau ayam, takpe lagi.. Kalau ular..?

Betapa bahayanya mulut tempayan yang tak ditutup.. Huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »