Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, September 14, 2011

Wordless Wednesday #11: Keras tapi Sedap... :P

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #11: Keras tapi Sedap... :P

Pernah cuba tak..?
Pernah jumpa tak..?
Sedap woo...!!!
Hahaha...
(Gelak-gelak jahat jap.. hikk...)
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Sabar... Sabar... Sabar...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Sikit lagi gambar tu nak keluar... 
Fuuhhh...
:
:
:
:
:
:
Tadaaaaa....!!!
Belinja Inspira tu..... Hambek ko...

Keras + Sedap + Cantik = Sakit rahang aku mengunyah... Tapi dah dekat nak habis dah sebalang ni aku kerjakan sebab rangup.. haha..

Biskut ni kakak aku bawa dari Labis. Satu bekas ni harga dia RM23.. Yang keras-keras ni murah rupanya.. Mahal lagi tart nenas kakak ipar aku.. :D

p/s: Korang fikir apa..? Padan muka kat siapa yang fikir ke lain tu.. hakhakhak,, Sukanya aku ada yang terkena..  dancing icon.kehkehkeh... 

8 Tukang Tembak:

Phat said...

haha..den punyo muruku kek umah dah sebalang dah habih..isi untuk tetamu tapi maso tgk tv yo capai maso tgk tv yo capai mano x habih kek tuan umah yo hahaha

miss ct said...

Assalamualaikum kak azz...
baru tau ada nama kuih ni..sedap x kuih ni?? ct xpernah makan...

~LP Lum~ said...

salam kak azz~

hehehe.. xpening ke kak mkn?? :)
sy kalo makan keropok buah belinja nie takat 2 keping aje.. pastu sure dah mcm pening2 lalat dah... =.="

LemonSusu Skyjuice said...

waaaa sedapnya..nak sikit!!!!

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Hehehe... Sudah ehh org datang hidang air dgn biskut lomak manih yoo...

~ Cik Azz ~ said...

Miss CT>

Waalaikumussalam CT..

Akakpun baru pestaim jumpa kuih ni.. Sedap la jugak, cuma keras je..

Ni la namanya kuih alaf baru.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

LP Lum>

Waalaikumussalam Lynda..

Tak la.. Sebab ni campuran emping belinja tu dgn oat dan bahan lain.. Bukannya macam makan kopok belinja yg pure tu.. Tapi yg tu pon akak suko.. lomak2 pahit..

sodapp.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

LemonSusu Skyjuice>

Mehh la datang sini amek..

Takpun, colek je jari tu kat gambar kat skrin tu, pehtu jilat...

:XD :XD :XD

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »