Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 5, 2011

Wordless Wednesday #13: Nenen... :P

Assalamualaikum...

Wordless Wednesday #13: Nenen.. :P
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Elehhh... Malu-malu la pulak nak menyebut nenen tu...
Padahal masa kecik-kecik dulu, itu la yang dicari-cari..
 Itu la yang diraba-raba... kann...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Tadaaaaaaa....!!!!


Besar lagi botol susu dari badan dia.. kehkehkeh..

Apa pandang-pandang..? Dah besarpun sibuk nak menempel jugak.. Malu la sikit..caaiitt..!!!


Macam anak kambing, kata my omak... ehehh...

Ibu dah kekeringan susu...Nak jugak nenen yang ni... hahaha...

p/s: Botol susu siapa tah tinggal masa raya tahun lepas.. Puas aku tanya tapi takde siapa yang nak mengaku.. Sudahnya aku jadikan botol susu untuk kucing-kucing ni haa... Padan muka korang... hahaha...

18 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

la bosar e..muek ko mulut e tu..he he

Phat said...

alahai kiut eh plak ai nenen

ceritasekupang said...

banyaknya kucing..

Spanar Buruk said...

cumelnya kucing tu mnja lak dia..

Cik Ina Do Do Cheng said...

cik azz nak nenen. alo alo comelnya rajin ko cik azz murah rezeki ko sayang kucing.

Angah said...

wahh..ramainye rakyat kak azz, mesti meriah rumahtangga akak...

rainyscream said...

kucing comel!!!

APAN said...

sy x suka nenen.haha...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Muek yoo kak.. Sajo yoo amek gambar ni.. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Hahaha... Lain bona makno kiut ehh tu Phat...:P

~ Cik Azz ~ said...

cerita sekupang>

Nak ke..?

~ Cik Azz ~ said...

spanar buruk>

Kucing bela memang la manja.. Kucing liar je yang ganazzz... hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Cik Ina>

Sementara boleh berbakti dengan dorang ni, buat je la..

Mudah2an makbul doa Cik Ina tu.. Amin...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Memang banyak... Tu belum semua lagi tu.. Ada lagi yg takde dalam gambar ni..

Memang meriah dan bingit, lebih2 lagi kalau dorang lapooo... huhuhu..

~ Cik Azz ~ said...

rainyscream>

Ko pun comel gak.. ehehh...

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Iyo la tuu.. Macam tak caya je... haha..

Tihara said...

wahh ske kuceng gak eh..saya pn suke main ng kucing :)

~ Cik Azz ~ said...

Tihara>

Suka la jugak, kalau dorang tak meragam.. ahaha....

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »