Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, November 18, 2011

Ajakan yang mendapat ganjaran..

Assalamualaikum...

Ajakan yang mendapat ganjaran..


Masjid Bentong.. Gambar kredit kat aku sendiri.. :)


p/s: Ajakan yang baik, dapat ganjaran baik.. Ajakan yang tak baik, dapat ganjaran tak baik.. Ajak-ajak ayam, dapat ganjaran tak..??

16 Tukang Tembak:

With Julia said...

ajakan positif terbukti mendapat habuan positif...terbaik lah cik azz ye enty wpun pendek tp ia amat berkesan utk sesama kita ajak diri sendiri untuk menyumbang kepada perkara2 positif...alhamdulilahh

gadisBunga said...

jadi...mari kite tambah amal harini. :)

Phat said...

betul3x

Angah said...

ajak-ajak ayam...ayam pun tak dapat..

noonaQQ said...

jom kak azz,noona nak ajak kak azz.. jgn tanya ke mana ye.. noona pun tak tau nak gi mana..hehe

Aqmil Lambung said...

pasni x nak ajak org wat jahat lagi r...

APAN said...

betul la tu....baik yg kita kongsi, baik gak la yg kita dpt :)

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

With Julia>

Alhamdulillah.. Kalau kita buat baik dan saling mengingatkan, insyaallah ada ganjarannya...

Marilah kita sama2 menuju kejayaan.. :)

Thanx ya.. :D

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

gadisBunga>

Marilah mari, kita mengundi... ehehh... silap tema lak... :D

Yupp.. Marilah sama2 kita mengajak kepada kebaikan..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Phat>

:angguk :angguk :angguk

hehe

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Angah>

Ahahaha.. Terbaik la jawapan Angah tu.. Entah2 dapat penampo je, kan... hehe...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Noona>

Jomm... Kita shopping jubah..

muahahahaha...

:geleng

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Aqmil Lambung>

Elok la tu...

Sebab nanti ko yang kena lambung kat SANA... Think about it.. :P

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

APAN>

Kann...

Tapi ada jugak orang yang tak suka kalau kita kongsi benda2 baik camni.. Ada je yang nak perli mengata...

Sabo je la.. huhu..

Acik Erna said...

azz..ajak2 ayam tak dape apo2..he he.

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Tu la tu kak.. Buek sakit ati yoo ado la... hehehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »