Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, November 5, 2011

Mood baik datang lagi.. kehkehkeh...

Assalamualaikum...

Mood baik datang lagi.. kehkehkeh...

Esok dah raya dah iaitu aya korban atau disebut juga sebagai hari raya aidil 'adha. Memandangkan takde sumbangan kuih raya untuk raya korban ni, maka, aku rajinkan diri untuk buat sejenis dua biskut raya. Bukan apa, kesian kat anak-anak buah yang kecil ni haa.. Dorang mana tau nak bezakan raya puasa dengan raya haji ni.. Yang dorang tau, asal raya je mesti ada kuih raya dan duit raya.. huhuhu...

Duit raya..?? Kalau setakat nak bagi sorang singgit untuk anak-anak buah cilik aku ni takde hal punya la.. Budak-budak yang belum akil baligh ni tak sampai sepuluh orangpun. Jangan dorang demand dah la.. Kang langsung aku tak bagi satu sen pun... hahaha...

Ikut suka aku je nak letak apa kat atas tu... :P

Aku cuba buat biskut badam ni.. Main hentam je menerap. Tebal nipis belakang kira. Tapi, tengok gaya macam nipis je biskut tu.. Tak pandai aku nak meng-ejas ketebalan yang sesuai untuk menerap ni.. Nama je biskut badam sebab aku letak serbuk badam dalam adunan tu. Sepatutnya kena letak hiasan badam cincang kat atasnya tapi aku letak kuaci la pulak. Badam cincang tu ada, tapi aku nak buat biskut coklat chips.. Dah plan dah ni... hehehe...



Lepas tu, aku sumbatkan cornflakes yang digaul dengan madu dan butter cair ni kat dalam crust/kulit untuk bluberry cheese tart ni. Malas pulak aku nak isi dengan cream cheese. Kebetulan cornflakes stok raya puasa dulu belum terusik lagi. Tu yang aku main bedal je tu.. Manakala kulit tart tu lebihan raya puasa hari tu jugak yang anak buah aku bawak balik sini. Ada sikit je lebihan kulit tu..



Ni kalau budak-budak cilik tu yang makan, tak sampai setengah jam dah selamat dah agaknya... Tak kisah la kan, janji dorang makan dan bukannya dorang buang dalam longkang.. Kalau buang tu maknanya tak sedap la tu... ngehngehngeh...

Akupun cuma makan sebiji je sekadar merasa. Sanggup tinggalkan untuk budak-budak ni balik nanti.. 



Dan, aku baru je selesai buat biskut coklat chip ni... Macam biasa, buat dua adunan tapi dapat ciput je... huhuhu... Sekali pandang macam cokodok je kan... hehehe...

Sedap.. Rangup je.. 
(Sendiri buat, sendiri makan, sendiri puji sedap... kehkehkeh....)


Sempena kedatangan hari raya korban ni, aku mengambil kesempatan untuk mengucapkan salam Aidil 'Adha kepada semua kawan-kawan followers + bloggers + stalkers dan semua umat Islam walau di mana anda berada.. Maaf zahir dan bathin yang aku pinta.. 

Semoga kakak aku dan suaminya serta seluruh jemaah haji yang lainnya sentiasa berada di dalam lindungan Allah dan dapat menyempurnakan ibadah haji dengan sebaik mungkin.. Semoga mereka semua kembali dengan selamat.. 

p/s: Doakan sama kesejahteraan mereka ya kawan-kawan.. Amin...

2 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..rajin buek biskut rayo..akak tak buek satu pun azz..tak kuek lah..dapek masak2 sikit pun dak ok dah..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Boto tu kak.. Kok dapek masak sikit pun takpo dah.. Yg ponting, kesihatan tu kono jago dulu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »