Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, November 14, 2011

Selamat berjuang semua...

Assalamualaikum...

Selamat berjuang semua...


Ya Allah, Kau permudahkanlah anak-anak buah aku yang berdua itu untuk menjawab kertas SPM mereka yang bermula hari ini.. Kau berilah mereka ketenangan dalam menghadapi saat sukar itu.. Kau tunjukkanlah mereka jalan yang lurus agar mereka tidak tersesat... Kau berkatilah perjuangan mereka Ya Allah... Amin3...

**********************

Aku memang tak pandai nak bagi nasihat secara direct kat dorang sebab aku mudah sangat sebak jika nak bagi nasihat secara berdepan ni. Sebab tu aku selalu pantau page fb anak-anak buah aku. Kalau ada yang tak enak di mata aku, akan aku komen kat situ terutama sekali yang berumur 18 tahun dan ke bawah ni... Tapi bukan selalu, sesekali je jika terpaksa.. Kalau selalu sangat takut nanti dorang remove aku lak.. :P

Manakala yang dah masuk U tu, aku tengok camtu je.. Dorang dah dewasa, pandai-pandai la fikir mana yang baik dan mana yang buruk.. Sesia je masuk U kalau tak boleh nak bezakan mana yang elok untuk diri sendiri... Nak tegur lebih-lebihpun tak boleh jugak sebab aku tak pernah belajar kat U.. So, aku kena la sedar diri kalau nak tegur golongan bijak pandai ni.. huhuhu....

Kepada semua calon SPM, semoga anda berjaya menjawab soalan dengan tenang... Jangan kalut-kalut naa.... Yakin boleh okay... Jangan lupa bawa Kad Pengenalan macam aku dulu... =.='

p/s: Hepi besdei untuk adik aku jugak.. Moga rezeki dia sekeluarga semakin murah.. Amin3..

10 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

Amin3..semoga semua anak2 yang memulakan perjuangan hari ni berjaya dengan cemerlang.Insyaallah.
dan hepi besdey jugak buat adik azz.

Angah said...

Amin....semoga mereka berjaya ye kak azz...

ibundo said...

semuga mereka ini tak panik bila dapat soalan dan dapat menjawab dengan mudah. Selamat berjaya buat semua.

PeJuAnG CinTa said...

amin.. semoga pc dapat jawab sume soalan... eh :erk bukan pc dah abis spm ke ?? :hihi :lari

*btw, kalu nk soh pc bace, jerit la link kat kotak shoutbox pc, insyaallah pc g jenguk2 =P

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Aminnn3..

Risau jugak ni kak... huhu...

Mekasih doa untuk adik sy tu... Moga rezeki akakpun makin bertambah... Insyaallah..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Angah>

Aminnn....

Begitulah yang diharapkan...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Pah>

Boto tu kak.. Kadang2 bilo dah panik ni semuo benda jadi haru-biru...

Mudah2an mereka semua tonang kak.. Aminn...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Pejuang Cinta>

Moga ko lulus dengan cemerlang..

Aminnn.... :)


Malas la nak tinggal jejak.. Suka jadi silent reader je... :geleng

kyo_9 said...

anak buah tgh amik SPM?!

tua betul ni.. :wow

:hoho

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

kyo_9>

Memang dah tua pun... Alhamdulillah, dapat jugak rasa menjadi tua... Amin..

:geleng

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »