Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, November 20, 2011

So Noisy... Where is your mummy...??

Assalamualaikum...

So Noisy... Where is your mummy...??



Ni kurang sikit bingit dia.. Lepas je habis rakaman ni, lagi kuat dorang menangis... Adehhh.. Sabar je la..


Serius, kepala aku sakit bila dengar bunyi anak-anak kucing ni menangis. Bingit sangat sebab suara dorang nyaring gila.. Ibu dorang ni boleh buat bodoh je dengan anak dia.. Kalau dah tak tau nak jaga anak, jangan la nak menggatal dengan jantan..!!! Rasa macam nak pelangkung je ibu dorang ni.. Geram sungguh haaiihh...

Dah malas dah nak bela kucing.. Cukup la dengan apa yang ada ni.. Anak ko, pandai ko la jaga... Aku dah penat.. Penat dengan bebelan orang dalam rumah ni.. Penat dengan potpetpotpet jiran sekeliling lagi.. So noisy la dorang ni.. Nak aku buang terasa sayang lak, tak sampai rasanya dihati.. So, tadah je la telinga dengan semua alunan suara yang mendatang... :-)

Aku ni cakap je malas nak bela kucing.. Tapi bila ada kucing yang datang, aku bagi makan jugak.. Lama-lama makin bertambah kucing kat rumah ni...

********************************

Menjelang waktu Maghrib tu...

Akhirnya, ada jugak sekor kucing yang sanggup jadi ibu tumpang untuk kittens ni. Mula-mula tu dia macam tak nak je. Dia keraskan badan dia. Pastu aku gosok-gosok kepala dia, cakap perlahan-lahan kat dia, kiranya macam pujuk dia la.. But seriously, masa ni air mata aku dah bergenang dah.. Kalau la si ibu tumpang ni menolak, apa lagi ikhtiar aku.. Tak sanggup rasanya aku nak ambil alih jadi ibu kittens ni. 

Tau tak siapa si ibu tumpang tu..? Dia ialah nenek kepada kittens ni.. Entah nenek ke, entah moyang ke, tak pasti lak.. Yang aku tau, walaupun dia dah tua, tapi kerja dia asyik beranak je.. Sekarang ni dah aman dah sebab kittens tu si nenek yang jaga dan nyusukan. Harap-harap susu badan dia ada lagi... huhuhu..

Aku siap belikan susu tepung untuk kittens tu. Nampak gayanya, kena la bagi susu tepung tu kat nenek dorang.. hahahaha...

p/s: Yang muda asyik melaram... Yang tua pulak asyik jadi tukang jaga anak dorang... Mujur si tua tu nak jaga.. Kalau dia tak nak, apo nak di kato...

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..kono la..bagi susu guno picagari tu.sebolom dio pandai guno puting.

noonaQQ said...

sian kat kak azz,sian gak kat kucing..heee.. noona takut dgn kucing la kak azz even kucing tu comel..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Picagari takdo kek ghumah ni kak.. Sey guno straw yoo..

Tapi skang dah okay dah sobab dah ado ibu tumpang.. Aman sikit tolingo ni.. hehe..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

NoonaQQ>

Alaa... Takkan kesian je kott.. Mehh la tolong bagi susu kat dorang.. Kalau tak pun, Noona tolong pengsankan dorang sekejap... hehehe..

Kucing comel laa... Rugi kalau takut dgn kucing ni... :P

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »