Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 2, 2011

Wordless Wednesday #16: Mangkuk hayun betul laa... :D

Assalamualaikum..

Wordless Wednesday #16: Mangkuk hayun betul laa... :D


Apabila berhadapan dengan mangkuk hayun sebegini, apa reaksi awal anda..? 
:
:
:
:
:
Mahu mencari yang lain namun cuma itu je yang ada...
:
:
:
:
:
Kepunyaan awam pulak tu... ahahaha...
:
:
:
:
:
Dalam keadaan yang amat terdesak, tak boleh nak ditahan-tahan lagi dah...
:
:
:
:
:
Sanggupkah anda masuk dan duduk dengan tenang atas mangkuk hayun macam ni untuk melepaskan hajat yang sangat membuak-buak tu...
:
:
V
Mesti ada yang berjoget-joget sambil terkepit-kepit kat depan pintu ni dulu... hahaha...
Tutup mata weiiii...Laugh 


p/s: Terbantut mood nak melepaskan hajat yang besar tu gamaknya... ihikk...

8 Tukang Tembak:

ibundo said...

osah lah hai.. pocah pintu kono hayun kek mangkuk

Angah said...

naper la..pintu nye terkuak kat dalam...

noonaQQ said...

aik,kak azz. kat mana tersepitnye pintu tu? kelakar la..hahaha.

sempit la tandas tu.

kak azz,meh la baca entry baru noona ni :malu

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Tu la tu.. Ganeh mek amek...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Tak pasal-pasal dah berlubang... haha...

~ Cik Azz ~ said...

NoonaQQ>

Pintu tersepit kat mangkuk hayun laa...

Tu la kan.. Samada tandas yg sempit ataupun pintu tu yang lebar..

Ada entry baru lagi ke...? Hari tu entry bebel.. :geleng

Anonymous said...

bukan Wordless kalau ada perkataan.. so, gambar je dah cukup.. :)

~ Cik Azz ~ said...

Anonymous>

Suka hati la nak letak perkataan.. Buat apa nak ikut peraturan sangat... kehkehkeh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »