Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, December 8, 2011

Antara kelapa, limau kasturi dan markisa...

Assalamualaikum....

Antara kelapa, limau kasturi dan markisa...


~ Kelapa ~



~ Limau kasturi ~



~ Markisa dan kawan-kawannya ~

~ Akar pokok orkid yang sama-sama menumpang atas pergola ~


~ Kacang botol(r) dan pokok anggur juga turut menumpang ~


~ Bunga markisa, Sangat cantik tatkala berkembang ~


Jeles betul aku tengok orang yang ambil gambar yang cantik dan terang dengan kamera dorang yang canggih dan gempak macam Kak Pah, Gadis BungaCikgu EQ dan Lynda ni.. Tu yang aku tepek gambar dari kamera enpon cap ayam aku ni... huhuhu...

Takpe, azam nak membeli tu masih ada lagi.. Cuma semangat untuk mengumpul dana tu yang selow sangat jalannya... Asal terkumpul sikit je, aku pergi beli novel.. Dah banyak kali dah macam ni... kihkihkih...

Kalau pinjam kat TEKUN boleh tak ehh... hikkk... Tak tergamak pulak aku nak meminjam ke sana sini semata-mata nak beli kamera... Membeli dengan duit sendiri, hasil titik peluh sendiri lagi puas rasanya...  :-)

p/s: Antara kelapa, limau kasturi dan markisa ~> Kesemua buahnya boleh dijadikan minuman ataupun jus.. Sedapppppp.... ;)

14 Tukang Tembak:

Phat said...

nak tanyo markisa tu ado namo lain x? x ponah dgr hehe

Acik Erna said...

markisa je akak tak suka..yang dua lagi..tak tolak

~Lynda Lum~ said...

salam kak azz~

alahai.. camera hp pun ok wat, sy dulu pun xde camera dslr, pkai gak camera hp.. :)

yg penting kreatif atau tak aje kita ambik gmbr.. bak kata sifu sy, "camera hanya gajet aje.. yg mau skill... " ^^

mOoN said...

last week balik kampung... banyak moon makan buah markisa... last makan masa umo dak kecik... huhuhu... sedap woooo~

Tijah said...

hui lamo eh tak jumpo buah markisa tu. ada jual pun nekmoyangkan mahal sebijik tu

PeJuAnG CinTa said...

kat umah pc ade buah markisa .. sedap !! kalau nk minum.. petik je .. :lari

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Phat>

Ontah.. Salu donga markisa yoo... Tapi kek wikipedia ado kato markisa ni buah susu... Tang mano susu ehh tak tau la.. huhu...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Kak Erna>

Laaa... Markisa ni la sodap kak.. Kok buek air, fuuuhhhh... memang teraso sogar yoo... hehe...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Lynda Lum>

Waalaikumussalam Lynda...

Hehehe... Betul gak tu... Tapi skill amek gambar guna kamera enpon mana sama dgn skill amek gambar guna kamera canggih...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Moon>

Sedap kan buah ni... terasa masam-masam manis dia tu melekat kat tekak.. hehe..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Tijah>


Laaa... Apsal lak buah ni mahal ehh..? Mungkin sobab susah nak jumpo kot..

Kek ghumah kakak ni ado duo pokok.. Ghimbun2 pokok ehh... Naik takut lak akak tengok.. Takut ado yang numpang monjalar yoo kek ateh daun merimbun tu... haha..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Pejuang Cinta>

Kalau nak minum, petik je...???

Ko ni biar betul..? Semacam je buah markisa ko tu... kehkehkeh...

Cik Ina Do Do Cheng said...

sumpah cik azz, cik ina first time tengok buah markisa. malu plak rasanya. air markissa pun tak pernah minum.macam mana rasanya markissa tu azz.

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Cik Ina Do Do Cheng>

Ramai jugak yg tak tau pasal buah ni.. Tak perlu la nak rasa malu.. Biasa la kan, bukan semua orang kenal apa yg kita kenal..

Sedap air dia.. Kalau nak rasa, boleh cuba beli yogurt low fat yg ada gambar buah markisa kat botol dia tu.. Shake before drink hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »