Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, December 30, 2011

Terima kasih Mr. V: Sayang U ketat-ketat... ;)

Assalamualaikum...

Terima kasih Mr. V: Sayang U ketat-ketat... ;)

Pertama kali aku terpandang Mr. V ni masa kat rumah kakak aku kat Nilai hari tu. Dia duduk kat sudut tu je tanpa bergerak. Memandang ke kiri kananpun tidak, apatah lagi mahu menyapa aku yang asyik terpaku memandangnya.. ;)

Beberapa hari selepas tu, aku dapat berkenalan dengan lebih dekat dengan Mr. V ni. Rupanya dia tinggal kat Seremban. Takde la jauh sangat kalau dia nak ke Nilai tu.. ehehh... Dalam pada tu, aku dapat juga bersalaman dengan Mr.V tu. Makaihh... Punyalah keras tapak tangan dia.. Dia ni makan batu ke apa agaknya ya... hahaha...

Dalam tak disangka-sangka, akupun tercakap la kat emak aku yang aku suka dekat Mr. V ni. Alamak...!! Kantoi sudaaa... adehh... Apa yang peliknya, mak aku tak terkejut langsung..!! Aku pulak yang terkejut tengok mak aku.. haha.. Adakah itu tandanya mak akupun suka dengan Mr. V tu seperti aku..? Jeng.., jeng..., jeng....

Sebelum balik ke sini, aku sempat bagitau kat kakak aku yang aku sudah terjatuh hati kat Mr. V tu. Segan juga nak cakap sebenarnya ni. Apatah lagi Mr. V tu kenalan abang ipar aku.. ehehh... Abang ipar aku kata kalau dia sihat, nanti dia pergi carikan Mr. V tu untuk aku.. Waaahhhh, ini sudah bagus maaa... ekekeke...

Dan akhirnya, kini Mr. V sudah aku miliki sepenuhnya.. Yessszzaaaaaaa....!! Konpem aku tak pandang yang lain dah lepas ni.. Walaupun rupa Mr. V ni tidak la sehebat mana, plain je rupa dia, tapi aku sayang dia ketat-ketat.. Sebab apa tau...? Sebab Mr. V ni selalu ringan tangan membantu aku buat kerja rumah..

Haaaahhh..!!!

Oppssss....!!! Jangan la terkujat macam tu sekali.. Nak tengok tak rupa Mr. V yang jadi kesayangan aku tu..? Nak..? Kalau tak nak tengokpun takpe la.. Aku bagi tengok jugak... hihi... 

Dan, inilah dia wajah kesayangan hamba... 
Siap buat rakaman video lagi tu...
Ko ada..?
Kehkehkeh...

Tadaaaa....!!!
:
:
:
:
V
video
Mr. V yang berwarna biru tu tau. Bukannya si kenit tu ya... Si kenit tu baru nak berkenalan dengan Mr. V tu.. ehehh.. (Abaikan segala macam khazanah yang tak berkaitan... =,=")


Sebenarnya Mr. V tu adalah vacuum cleaner yang abang ipar aku tolong belikan kat sebuah kedai kat Seremban. Kat rumah dia ada satu, tu yang aku nak jenis yang sama jugak tu. Aku tak pentingkan rupa asalkan dia boleh buat kerja dengan baik. Setakat ini kerja aku jadi ringan sedikit. Tak perlu dah nak gunakan penyapu lidi, penyapu jerami dan pengaut sampah bila nak menyapu kapet kat ruang tamu kat atas tu. Segala-galanya Mr. V yang uruskan. Sayang U ketat-ketat... ;)


Harap-harap si kenit tu akan jadi gagah perkasa macam Mr. V jugak... kihkihkih...

Percaya atau tidak, inilah satu-satunya alatan elektrik yang tak pernah aku beli sedari dulu. Dan Mr. V inilah yang pertama sekali aku beli. Dan, kali pertama aku menggunakan vacuum adalah masa testing Mr. V kat Nilai hari tu. Kolotnya aku... :)

p/s: Entry santai-santai je ni... eheh...

4 Tukang Tembak:

Angah said...

besor tank Mr V, mesti banyak habuk boleh dia hirup

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Angah>

Jangankan habuk, cicak pun boleh masuk situ... hehehe..

cik aletheea: said...

adeh.... gemoknye Mr V... susah nak peluk ni....

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Cik Aletheea>

Tak dapat peluk, dapat menyandar kat dia pun jadi la kott... hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »