Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, January 21, 2012

Berderau sekejap jantung aku... huhuhu...

Assalamualaikum...

Berderau sekejap jantung aku... huhuhu...

Semalam, usai je solat Zuhur, tiba-tiba mata aku terpaku kat satu benda ni. Masa mula-mula solat tu takde pulak aku nampak kelibat dia. Bila aku dah separuh berdoa, terus je mata terpandang kat situ. Serta-merta berderau jantung aku. Cepat-cepat aku aminkan doa. Cemas seketika.. huhuhu...

Lepas tu, akupun mula la terhendap-hendap. Perlahan-lahan aku tengok apakah benda tadi. Dari jauh tak berapa nak jelas sangat. Cuma nampak cara dia 'terbaring' kat atas lantai tu yang menjadikan aku cuak tu..

Aku semakin mendekat. Dalam debaran jantung yang semakin kencang, aku beranikan diri menghampiri.. Dup dap dup dap je jantung aku ni.. adoyaiii... 


What do you think when the first time you see this..? What's on your mind...? 
Cehh.., dah macam update status fesbuk lak... hahaha...


Akhirnya, setelah bertarung seketika dengan debaran yang menderaukan jantung aku, maka akupun dapat la menangkap benda yang 'terbaring' tadi. Rupa-rupanya aku tertipu dengan mata aku sendiri.. Mujurlah aku tak terpengsan dulu masa mula-mula tengok dia tadi.. huhuhu...


Cisssssssss....!!!  Gara-gara engkau, aku hampir pengsan... adehhh....


Nasib baik masa mula-mula ternampak tu aku tak terus sembur ridsect macam biasa.. Kalau tidak, lagi la haru.. Buek malu yoo sombur ridsect kek tali loop yang disangka anak ular... hahaha...

p/s: Malunya... Mana aku nak nyorok ni.. hehehe....

9 Tukang Tembak:

Za said...

hahahaha..nasib baik la ular jadian.kalau ular tak jadian cmne tu kak??mmg za sini pun xleh nk tgk akak buat entry kn kn :)

peace!

Za said...

kalau ular betul...msti akak dh xleh nk taip entry sbb takut sgt, n byk benda leh jd.kn kn kn...tu la.. :)

nasib baik ular jadian...

Acik Erna said...

azz..tak yah surok muko..memang dah tersurok pun..sobab akak tak ponah laie nampak muko azz..tengok gambar yo..he he
comeh kojap yo azz..kok akak tak makno e nak dokek doh..menjoghit dulu ado la..

kyo_9 said...

tahniah..
anda ada bakat jadi penulis cerita komedi..
kui3

~ Cik Azz ~ said...

Za>

Ehh, kalau ular betul pun entry tetap buat jugak.. Lagi la bangga kot sbb boleh tayang gambar ular betul yg berjaya dibunuh... hehe..

Ada ke ular jadian..? Macam zaman dulu lak.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tak payah tengok la muko sey no boto2 kak.. Takut nanti akak mimpi ngori lak.. Cukup la tengok gambar yoo.. hehe..

Tu la tu.. Mujur sey tak panggil abang sey soh kotuk ular tipu tu.. haha...

~ Cik Azz ~ said...

Kyo_9>

Terima kasih.. Tak sangka la pulak, kan.. ehehh...

NoonaQQ said...

ahahaha..lemah semangat gak akak nih.... kalau ulat mcm ne ya??? kuis je dgn jari kan? hikhik

~ Cik Azz ~ said...

NoonaQQ>

Lemah semangat sebab benda alah tu macam ular.. Akak mmg elegik dengan ular ni.. huhu..

Ehh, kalau ulat, akak tenyeh je dengan selipar.. Tak pun akak gunting badan dia.. hehehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »