Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, January 5, 2012

Surat CINTA untuk DEAR... :)

Assalamualaikum...

Surat CINTA untuk DEAR... :)

Satu kelemahan aku yang sangat ketara ialah aku tak pandai nak tulis surat cinta ni.. Maklum la, aku kan pemalu... hikhikhik... Baca novel cinta aku pandai la.. ehehh.. Aku rela belajar buat cookies daripada aku menulis surat cinta ni.. kehkehkeh...

Tapi, aku terpaksa juga melembutkan jari aku untuk menulis surat cinta khas untuk si Dear ni. Setakat ini cuma Dear tu je yang aku ada dan tempat untuk aku menaruh harapan.. huhuhu...

Nak tengok tak macam mana ayat dalam surat cinta aku tu..? Janji tau, jangan gelak.. Malu den.. Rasa macam nak lari keliling kampung je ni.. Jap, nak tutup muka jap... ehehh...




Oittt...!! Jangan gelak la.. Cisss... hahahaha... Teruk giler surat cinta aku ni.. amma.. appa... yennadeiii...!!


Dan kat bawah ni pulak adalah jawapan untuk surat cinta aku tadi.. Patut la kena reject.. adehhh...



Kerana hilang status glitterati, aku sanggup tulis surat cinta kat Nuffnang.. Bukan senang nak dapat status tu tau. Tup-tup hilang camtu je. Patut la BE aku kena potong. Patut la iklanpun dah jarang keluar kat blog aku ni.. Ampun, lepas ni tak aku tak curang dah.. Setia pada Dear Nuffnang je... Tolonglah kembalikan status glitterati aku tu... huhuhu...


Takmo la status ordinary ni.. Nak status glitterati balik.. sobsobsob...


p/s: Terlajak kereta boleh gostan.. Terlajak letak iklan, terus pengsan... (.-. )

6 Tukang Tembak:

ainina jelani said...

wakaka, nina pun pernah kena tarik, sebab blog lagi satu, takde pengunjung :D lepas hantar tiket ke nuffnang, baru dorang bagi balik status tu

Phat said...

sah2 pasan iklan lain haha

Angah said...

sampai sekarang angah tak paham pun apa tujuan nufnang tu. Dengarnya ada org dpt duit, tapi angah tak tahu celah mana duit tu masuk hahahha....

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

ainina jelani>


Status tu yang penting tu, kannn... Kena la ada status yang mantap sikit, ya tak...?

Kehkehkeh...

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Phat>

Tu la deh.. Gatal sangat nak monambah cawangan.. hehe..

~ Cik Azz Abu Bakar ~ said...

Angah>

Kena la menggugel kalau nak faham.. hikk..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »