Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, February 27, 2012

Biarlah gambar yang menceritakan segalanya...

Assalamualaikum...

Biarlah gambar yang menceritakan segalanya...


Ala-ala latok, jangan saman... :-)

Bukan sebab bawa laju... ;p















Sesekali nak jugak interframe walaupun muka macam bibik dalam sinetron Putri Yang Di Tukar.. 
(Harus sedar diri...)

p/s: Semua gambar dirakam pada hari Khamis lepas... =,="

10 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

azz..mak ai banyak e bungo..cantik2 pulak tu..kek mano ni azz..kalau poi CH selain dari tunjuk bungo biaso e azz tunjuk jagung mutiara..

Yunus Badawi said...

Kalau emak Adam nampak ni harus dia ajak saya pergi tempat tu beli pokok2 bunga tu.

Kat mana ni?

Yunus Badawi said...

Cik Azz minat sinetron tu ke?

Emak Adam suka tengok Nada Cinta ... hehehe

Angah said...

interframe le selalu..tak ngape..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Kek nursery kek bandar sini yoo kak.. Bukan kek CH dohh.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Dekat area bandar kat sini je YB.. Kalau dari sini, sebelum sampai bandar.. Temankan kawan pergi situ sebab kawan saya tu ada nursery jugak..

Kat Sg. Buloh lagi banyak nursery, kan.. Sediakan aje la ongkosnya.. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Saya takde la minat sinetron tu.. Bukak je tv tp layan gak la sikit2.. sekadar nak hilangkan mengantuk.. hehe..

Saya kureng la nak follow sinetron ni.. Banyak sangat episod dia.. Tak larat nak ikut.. huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Mana boleh interframe selalu Ngah.. Kang muntah lak orang menengoknya.. huhuhu...

APAN said...

bunga cameron ke tu?

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Bunga kat nursery kat sini je.. Tak tau la kalau2 tokey tu amek dari cameron lak..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »