Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, February 29, 2012

Bertungkus-lumus...!!!

Assalamualaikum...

Bertungkus-lumus...!!!

Sejak dua hari kebelakangan ni, aku agak sibuk untuk menyiapkan baju seorang kastemer 'dekat' aku ni.. Kain ni sebenarnya dah lama ada dalam simpanan aku. Namun disebabkan aku belum ada keyakinan untuk memotongnya, maka kain tu terbiar je tergantung kat hanger.. Mak aku kata kastemer tu dah merajuk dengan aku.. Aku kata, apsal dia tak hantar je kain tu kat kedai, sebab diapun tau yang aku kurang berani nak potong kain dia tu, lebih-lebih lagi kain tu merupakan pemberian kawannya.. Buatnya tersalah potong, tak ke haru jadinya nanti, kann... huhuhu....

Lebih kurang seminggu lepas, baru aku ada keyakinan untuk memotong kain tersebut. Itupun cuak jugak. Risau sebenarnya sebab dah sekian lama tak memotong dan membuat baju dabel ni.. Lagipun, untuk memotong dan menjahit baju berlapis ni agak leceh sikit maaa... ehehh...

Hujung lengan yang belum ada kedutan...
Masa ni dah buntu dah ni... ehehh...

Akhirnya, dengan izin Allah, berjaya juga aku mencantumkan baju tersebut. Satu masalah pula timbul bila kedutan kat hujung lengan tu tak berapa nak menjadi disebabkan kain yang agak nipis. Buntu juga aku sekejap.. Tanya juga pada kawan-kawan dan mereka memberikan tips tapi bila aku cuba, tak juga menjadi.. Akhirnya aku try tanya atuk gugel dan terjumpalah satu tutorial tu.. Akupun cuba dan alhamdulillah, menjadilah kedutan yang aku nak buat tu.. Namun, rasanya cara yang ada kat tutorial tu khas untuk mesin jahit high speed seperti yang aku gunakan sekarang.. Boleh rujuk kat tutorial tu ya.. :)

Boleh rujuk kat komen ni jika gunakan mesin biasa.. Mesin biasa tu maknanya mesin jahit yang kena goyang kaki tu laaa.. :-)

Tips dari kawan aku.. Thanx dear.. :)


Boleh laaa... kottt.... ehehhh...

p/s: Bila berfikiran positif, semuanya akan jadi mudah.. Jika buat salahpun, akan terus berusaha untuk mencuba lagi sekali sampai berjaya.. Alhamdulillah, terima kasih Allah kerana memberi aku kesabaran dan kekuatan.. :)

4 Tukang Tembak:

Angah said...

wah..dah pakar dah ni

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Sikit2 tu boleh la Ngah... Buat lepas sesak... :)

Acik Erna said...

assalam azz..pandain dah buek kedut cam tu yo..mudah keje azz..banyak faedah jugak ado internet ni kan.

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Waalaikumussalam kak...

Banyak boleh bolajar kek internet ni kak.. Jimat sikit bolanjo.. hehe..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »