Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, March 8, 2012

Bila la korang nak meletop ni... huhuhu...

Assalamualaikum...

Bila la korang nak meletop ni... huhuhu...

Aku ni hari-hari dok tanya budak dua ekor ni, bila la korang ni nak meletop.. Lepas tu siap bisik lagi kat telinga dorang, konon-kononnya memberi pesanan la.. Aku bisik camni, nanti kalau dah nak beranak, masuk dalam bakul kat bawah katil tu tau..! Jangan beranak sepah-sepah, nanti anak tu mati kesejukan... Ajaibnya, mata dorang selalu pandang tepat kat mata aku masa aku cakap tu. Macam faham je apa yang aku cakap.. Jenis dengar kata agaknya.. ehehh...

Tak boleh duduk dekat-dekat ni.. Asal dekat je, mula la main sekeh-sekeh kepala.. adehhh...

Kalau tengok perut dorang, memang dah tegang sangat dah. Kalau orang Negeri Sembilan sebut poghut dah mongoning.. Maksudnya dah mengembang sangat dah.. Menunggu masa je nak terburai.. hohoho...

Ini Tett...

Kucing aku banyak kat rumah ni.. Tapi cuma dua ekor ni je yang aku sayang lebih sikit.. Dan aku jugak yang manjakan dorang.. Siapa marah dorang, aku marah balik orang tu.. hahaha... Kadang-kadang saje je adik abang aku dok tenyeh-tenyeh kepala dorang berdua ni. Sebabnya nak tengok aku marah la... Suka sangat buli aku.. huhuhu...  Kucing yang lain tu aku tak berapa nak sayang sebab degil dan tak dengar kata. Tapi takde la sampai aku tak bagi makan. Emak dengan abang akupun rajin jugak bagi kucing ni makan.. 

Ini Popok...

Satu yang aku perasan bila kucing bunting ialah dorang tak suka kalau kita usik belakang badan dorang iaitu bahagian yang dekat dengan ekor dorang tu.. Kalau nak gosok-gosokpun dorang marah, apa lagi kalau kita picit-picit bahagian tu. Aku ni dah berapa kali dah kena cakar sebab aku suka belai-belai kat tempat tu.. Kadang-kadang tu sampai melekap kuku dorang kat tangan aku. Akupun apa lagi, bagi la selepuk... haha.. Lepas tu aku bulatkan biji mata kat dorang.. hehe.. 

Kat mana aku berada, kat situ la dia ada... 
Tertido dia kat bawah mesin sambil tunggu aku menjahit..

Ada masanya dorang seakan-akan nak melompat, macam nak terkam je muka dan tangan aku, lebih-lebih lagi si Tett tu.. Garang gila tapi dalam masa yang sama, manja dan mengada-ngada... euuwww... Si Popok tu garang jugak, lebih-lebih lagi masa makan, habis kucing lain dia sekeh kepala dorang... Penat aku dok jerit-jerit cakap jangan bergaduh.. Kena buat dua tiga bekas makanan untuk dorang. Itupun kadang-kadang bercekau jugak... adehhh...

Yang buat aku geram, dengan perut memboyot macam tu pun dorang masih boleh masuk ikut celah besi tingkap ni.. Aku risau jugak kalau tiba-tiba je perut tu stuck kat situ.. Sian baby kat dalam tu, mesti dorang bersungut je, kann.. ehehh..


video


p/s: Nak cerita benda lain, tapi cerita lain pulak yang keluar.. Cerita lain kali je la.. ehehh...

4 Tukang Tembak:

Acik Erna said...

mak ai..azz tak soba nak jadi bidan la tu..dulu ponah kan..he he

APAN said...

2 ekor bunting serentak...berator la anak2 kucing nanti :)

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Dah lamo tak mombidan ni kak.. Dah lamo jugak takdo baby kucing kek ghumah ni.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Ini sikit je ni.. Pernah dulu semua beranak serentak.. Ada la dalam 16 ekor anak kucing.. Tapi umur dorang tak panjang.. huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »