Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 7, 2012

Ikut je apa yang ayah buat... :)

Assalamualaikum...

Ikut je apa yang ayah buat... :)

Bapa borek, anak rintik..
Ke mana lagi tumpahnya kuah kalau bukan atas nasi atau capati... hikk..
Melentur buluh biarlah dari rebungnya..

Like father, like son..
Ayah kencing berdiri, anak kencing berlari..
Ehhh....!!!
Jangan kencing berdiri, nanti makin banyak setan beranak-pinak..

Sebenarnya aku cuma nak kongsikan gambar kat bawah ni je haa...
Comel je kan tengok baby tu ikut ayah dan kakak dia bersenam..
Macam ni la bagus, kecik-kecik lagi dah diajar untuk menjaga kesihatan..
Takde la macam sesetengah orang/ayah tu yang ajar anak dia buat benda yang bukan-bukan...
Contohnya:
Errrr.......!!! Errr.....!!! Errrrrr......!!!
Fikir sendirilah ehh...




p/s: Jangan ikut perangai ayah minah ni dah laa.. Dalam pandai ada jugak bongoknya... ehehh...

8 Tukang Tembak:

Phat said...

alahai comel nya la budak pakai pampers tu pumping

Karukord Jagau's said...

hahahha comel je si kecik tu...hehhee

Acik Erna said...

azz..iyo lah comel je tengok budak tu..ngn pampers yo dah mulo besonam he he

gadisBunga said...

hahaha! dah nak abis dah kan vanilla cekelat tuh?

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Kalau dah namanya budak, pakai dan buat apapun nampak comel..

Kalau orang tua yg buat, mmg buruk giler... haha..

~ Cik Azz ~ said...

Karukord Jagau's>

Mesti mak dia cantik, kan...

ehehh...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Tu la pasal kak... Dio punyo kaki dgn tangan ni kuek, tu yg buleh buek cmtu tu...

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Ha'ah... Minggu depan episod last... huhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »