Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 13, 2012

I Can Fly with Dennis Ohh... :)

Assalamualaikum...

I Can Fly with Dennis Ohh... :)

Love in your eyes...
Sitting silent by my side...
Going on holding hands...
Walking through the night...

Hold me up, hold me tight...
Lift me up to touch the sky...
Teaching me to love with heart...
Helping me open my mind...

I can fly...
I'm proud that I can fly...
To give the best of mine...
Till the end of the time...

Believe me I can fly...
I'm proud that I can fly...
To give the best of mine...
The heaven in the sky...

Stars in the sky...
Wishing once upon a time...
Give me love, make me smile...
Till the end of life...

Hold me up, hold me tight...
Lift me up to touch the sky...
Teaching me to love with heart...
Helping me open my mind...



I can fly...
I'm proud that I can fly...
To give the best of mine...
Till the end of the time...

Believe me I can fly...
I'm proud that I can fly...
To give the best of mine...
The heaven in the sky...

Can't you believe that you light up my way...
No matter how that ease my path...
I'll never lose my faith...

See me fly...
I'm proud to fly up high...
Show you the best of mine...
Till the end of the time...

Believe me I can fly...
I'm singing in the sky...
Show you the best of mine...
The heaven in the sky...

Nothing can stop me...
Spread my wings...

So wide...




p/s: Everybody can 'fly'... Anywhere.. Anytime.. Everywhere.. Everytime.. Right...? But please 'fly' safely... ;)

8 Tukang Tembak:

Yunus Badawi said...

I can only fly kite ... huhuhu

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Untung la pandai fly kite... Saya ni pandai fly tangan je... hehehe...

Angah said...

i want to fly fly...far away...

Karukord Jagau's said...

senyum je lah (^________^)

ibundo said...

kalaulah kpah ni boleh teghobang...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Bukan akak dah solalu naik kapal toghobang ke kak...?

Ehehehe...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Nak ikuuttttttttttt....!!!!

Please bring me along with you... Don't leave me alone without you.. huhuhu...

~ Cik Azz ~ said...

Karukord Jagau's>

Senyum itu bagus untuk awet muda... hehehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »