Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 28, 2012

Kalaulah mereka boleh bercakap... huhuhu...

Assalamualaikum...

Kalaulah mereka boleh bercakap... huhuhu...


Cuba bayangkan bagaimana keadaannya jika apa yang ada kat dalam gambar kat bawah ni boleh berkata-kata seperti manusia dewasa yang normal.. Agak-agaknya makin pening kepala kita ni, ya tak..? Pening ke, tak pening ke, layan je la entry merapu aku ni.. kehkehkeh...


Hamboii... Gatai jugak hang ni naaaa.... adehhh....


Bila la kucing aku nak buat aksi macam ni... hikk....


Ek eleh Baby Chimp ni.. Over la pulak.... hahaha....


p/s: Tak komenpun takpe.. Kalau ada yang tersenyum, itu dah cukup baik dah bagi aku.. heeeee....

10 Tukang Tembak:

Angah said...

tq coz buat angah senyum...:D

Yunus Badawi said...

Gambar dan dialog yg pertama tu dialog Cik Azz ke tentang pakwe awak .... hehehe

gadisBunga said...

mengong komen YB. ahahaha!

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Welkam...

:D

~ Cik Azz ~ said...

Yunus Badawi>

Adoii... Takde la sampai camtu sekali.. huhuhu...

Dialog saya dgn pakwe saya tu hanya kami berdua je yang tau.. Mana boleh tayang2 kat orang lain... :)

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Laa... GB baru tau ke..? Bukan ke komen YB memang selalu macam tu... kehkehkeh...

Karukord Jagau's said...

hehehheee

~ Cik Azz ~ said...

Karukord Jagau's>

Tu gelak2 sopan ehh...

hahahaha....

Acik Erna said...

pandai azz..akak lom pandai buek camni ado tulih2 kek gambar camni

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Lamo2 nanti pandai la tu.. Tunggu Aimi abeh sekolah dulu, pehtu soh la dio ajar.. hehe...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »