Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, April 29, 2012

Akupun join BERSIH jugak maaa.. :D

Assalamualaikum...

Akupun join BERSIH jugak maaa.. :D

Aku dah plan dengan beberapa orang anak buah untuk ke pesta buku yang berlangsung mulai semalam. Masa plan tu, aku tak teringat pulak pasal perhimpunan bersih yang bakal diadakan.. Selang beberapa hari lepas tu baru la aku perasan pasal perhimpunan kuning tu.. Maka, terpaksalah aku batalkan apa yang telah dirancang terlebih dahulu.. Aku tak mau la perjalanan aku dan anak-anak buah aku tersekat dengan benda-benda macam ni.. Buang masa kitorang je nanti.. Takut tak sempat nak balik je.. Apa yang pasti, aku kecewa sebab apa yang dirancang tidak menjadi... Pes.. Pes.. Pes...

Disebabkan kecewa, akupun ambil keputusan untuk buat satu projek ni.. Dan inilah hasilnya.. Memang berbaloi-baloi sungguh... Sekejap je dah BERSIH dah... kehkehkeh...





Aku mulakan projek selepas solat Asar.. Sampai terlupa nak pergi rumah jiran yang buat kenduri tu.. Pagi tu aku dah pergi dah.. Tu yang macam agak malas nak pergi petang tu.. Malamnya aku pergi sebab dah janji dengan jiran.. 



Masak-masak untuk ahli keluarga lagi bagus.. Dapat pahala jika ikhlas melakukannya.. :D

p/s: Si A kata si B tu BODOH.. Si B kata si A yang BODOH.. Si C jugak yang CERDIK.. :-)

6 Tukang Tembak:

Karukord Jagau's said...

Nak la rasa satu :)

ibundo said...

bersih sampai takdo tingga untuk kakpah ko.

~ Cik Azz ~ said...

Karukord Jagau's>

Kalau la akak ada mejik, boleh je akak keluarkan kek ni dari skrin dan bagi ko rasa.. Bukan setakat satu, sepulohpun akak boleh bagi..

:D

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Takdo la kak.. Adik sey sokali ambik sampai tigo ompek kotul.. Dio sorang yoo dah abeh separuh dah.. hehe..

Adik sey kato dah ado improvement sikit dah buek kuih ni.. Kombang idong sey jap.. haha..

Acik Erna said...

azz..memang copek beroseh he ni..sodap nampak e..

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Lambek jugak nak borsih ehh kak.. Sobab makanan yg lain banyak.. Masing2 dah konyang.. hehe...

Abeh tu memang abeh la.. Alhamdulillah sobab takdo nak mombazir.. Itu yang ponting ehh, yo tak..?

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »