Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, April 30, 2012

Kemarau telah berakhir..

Assalamualaikum...

Kemarau telah berakhir..

Alhamdulillah... Setelah sekian lama mengalami kemarau BE dari Nuffnang, akhirnya hari ni dapat kembali.. Orang lain dah boleh melancong dan melencong dengan duit BE ni tapi aku baru je nak mula menabung.. Itupun kalau sempat nak menabung la.. Buatnya esok lusa kena tarik balik, tak dapek la nak melencong macam orang lain tu.. ehehh...



Terima kasih banyak-banyak kat Nuffnang sebab bagi aku BE ni. Kalau dapat kumpul sikit, aku beli makanan kucing je.. Kalau dapat kumpul banyak, boleh la aku kongsikan dengan orang lain yang lebih memerlukan.. Kalau dapat lagiiiiiiiiiiiii banyak, baru la aku fikir samada nak melancong ataupun melencong.. kehkehkeh....

p/s: Terima kasih banyak-banyak jugak kepada mereka yang tolong klik. Tanpa anda, mana mungkin aku dapat BE ni.. :-)

14 Tukang Tembak:

kutoOobambOo / ericoanaci said...

ha3.. tak per pelan2

kyo_9 said...

sejak blogspot dah pandai2 tukar domain daripada .com kepada .jp, akaun nuff cam dah x hidup..
arrrgghh~~~

Acik Erna said...

azz..itu yang nao e BE yo..he he..

Angah said...

sikit-sikit lama-lama jadi bukit...

gadisBunga said...

semoga kucing2 dapat rezeki lebih nanti. hihihi~

APAN said...

sape x suka dpt BE kan? riang gembira la tuh. hehe...blog saya pun tengh running gak. tpi x mcm dulu. yg ni naik sikit2 je. tpi ok la dr xde kan...

~ Cik Azz ~ said...

kutoOobambOo / ericoanaci>

Mekasih kutoOobambOo... :D

*Panjangnya namaaaaa.... adehhh...

~ Cik Azz ~ said...

Kyo_9>

Blogspot dah tukar nama ke..?? Tak perasan la pulak.. adehh...

Ye ke nuffnang ko macam tu..? Entah2 lagi kencang dia punya BE... haha...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Ha'ah kak.. Ni la namo ehh BE..

Poie check dogheh.. Mano la tau kot2 BE akak tongah moncanak naik ehh.. hehehe..

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Takut tak sempat jadi busut je.. huhuhu...

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Itupun kalau GB rajin mengklik la.. kannnn... hahaha...

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Alaaa... Ko dah banyak dah dapat BE.. Masyuk lak tu.. Kasi chance la kat akak pulak.. Nak jugak merasa BE berterusan ni.. :-)

Tinta Lana said...

Salam..akak, lana punya pun naik skit2 je..hurmm..tingin juga nak merasa..ye la.da dkt dua thun, tak gerak mana..huhu. Tapi takpala, sikit2 lama2 jadi bukit..kdg2 rezeki bukan pada duit saja, banyak lagi sumbernya..betul tak kak? :)

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Alaa... Lana ramai followers.. Mesti banyak dapat BE ni... Lain la macam akak ni haa... huhuhu...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »