Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, April 25, 2012

Bukan itu maksudnya...

Assalamualaikum...

Bukan itu maksudnya...

Berdiam diri bukan bermaksud memencilkan diri atau menyembunyikan diri.. Namun ianya lebih kepada mencari sesuatu yang hilang dalam diri sendiri.. Apa yang hilang? Itu yang perlu dicari.. Kalau jumpa, alhamdulillah.. Kalau tak jumpa, pasrah...



p/s: Sekadar memerhati dari kejauhan sudah memadai.. ;)

12 Tukang Tembak:

Phat said...

semogo dapek jumpo apo yg dicari tu

With Julia said...

intai2, jeling2...tu dia aihhhh ehehhe moga dpt apa yg dihajati...:)

Angah said...

apapun yang hilang itu...semoga dijumpai kembali

Syira Qahira said...

salam..

ziarah rakan followers sy..


melihat dari jauh itu lebih baik jugak ;)

Tinta Lana said...

Salam..

akak ad perhatikan lana dari jauh tak?hehehe

betul kak..berdiam diri tu bnyk mknanya.. dan lana sndiri, lana mencari sesuatu..lana taktau pa dia kak..rasa mcm lost something, tpi tatau pa dia..sush nk ckp.huhu.

Acik Erna said...

perati la azz..tapi kalau perlu..bersuara..apo salah he kan..

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Macam payah yoo nak jumpo... huhu..

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Dua-dua tu tak suka..

Intai2 nanti mata tumbuh ketumbit..

Jeling2 nanti takut terjatuh hati lak...

hahahahaha....

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Duit yang hilang sebab beli barang.. Camner nak jumpa balik duit tu agaknya yaa... Nak kena pulangkan balik barang tu kot...

kikikiki...

~ Cik Azz ~ said...

Syira Qahira>

Waalaikumussalam.. Terima kasih ya sudi singgah sini.. :)

Nak pandang jauh2 sangatpun tak boleh jugak.. Sebab mata rabun... hehehe..

~ Cik Azz ~ said...

Tinta lana>

Waalaikumussalam Lana..

Tak larat la nak pandang Lana.. Asyik lari sana-sini je kerja dia.. haha..

Kan.. Kadang2 kita rasa macam kehilangan sesuatu, tapi tak tau apa bendanya.. Tu yang jadi masalah besar tu.. :D

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Orang dah jelak nak dengar suara kita kak.. Tu yang dok perati je tu.. huhu..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »