Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, June 11, 2012

Biasa la tu... Apa nak dihairankan...

Assalamualaikum....

Biasa la tu... Apa nak dihairankan...




p/s: Kadang-kadang orang buat kat kita.. Kadang-kadang jugak, kita buat kat orang.. Barulah adil dan saksama.. Tak gitu...? Masa kita buat kat orang, memang sedap... ehehh.. Jadi, bila orang buat kat kita, jangan la sentap... :D

10 Tukang Tembak:

gadisBunga said...

mmm.

selalu gitu.

kadang tu malas nak layan dah.

Angah said...

hahaha...angah selalu jumpa org perangai macam ni, kalo dia kena, asik sentap je....

Phat said...

rambut samo itam hati lain2

Tinta Lana said...

Salam. bak kata tajuk entry:

biasa la tu..apa nak dihairankan..memg biasa sgt dah,kih3

Maiyah said...

salam..

sy xmo buat org huhu

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

Diam je, kan... ehehh...

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Angah tak sentap ke..?

kihkihkih...

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Dah tak buleh pakai dah peribahasa lamo tu Phat... Zaman sekarang ni rambut dah macam2 kaler dah... Hati lagi la...

~ Cik Azz ~ said...

Tinta Lana>

Waalaikumussalam..

Alah bisa tegal biasa, ya tak..?

~ Cik Azz ~ said...

Maiyah>

Waalaikumussalam...

Memang kita tak nak buat kat orang.. Tapi kadang2 kita terbuat jugak.. Maklum la, kita ni manusia biasa...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »