Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, June 6, 2012

Just grab it.. ehehh...

Assalamualaikum..

Just grab it.. ehehh...

Hari tu aku ada tanya pasal tempat nak beli barangan kawen kat Nilai 3 tu. Alhamdulillah, ada yang sudi membantu dengan memberikan nama kedai dan lokasi kedai tu.. Terima kasih banyak-banyak kat Kak Erna, Lynda dan Cik CT atas info tu ya.. :-)


Tak beli jugak... ehehh...


Aku pergi dengan kakak dan ipar aku dan dua orang anak dia. Pergi lepas asar. Dekat je pun Nilai 3 tu dengan rumah kakak aku yang kat Nilai tu.. Ada la dalam lebih kurang 10-15 minit perjalanan.. Kitorang pergi kat deretan kedai yang mula-mula tu.. Tak masuk langsung kat area yang belakang tu..


Masuk je tapi tak beli.. Tak mampu... huhuhu....


 Tujuan pergi tu bukannya nak beli apapun. Cuma nak cari bekas telur je.. Sambil-sambil tu, ambil jugak la beberapa keping gambar.. Mana la tau kalau-kalau ada yang berkenan pulak nak jenguk.. ehehh...


Tak beli pun... Tak tau apa kegunaannya... :P


Kakak ipar aku beli bekas telur kat gerai depan kedai kat gambar kat atas tu.. Kat gerai tu dia tulis kedai terbakar.. Jadi harga barang dia adalah beli satu, percuma satu.. Wahh... Ini sudah bagus... kan... haha... Memang nak cari harga yang serendah mungkin.. Apa guna beli mahal-mahal kat kedai besar tapi kualiti barang adalah sama sahaja.. Tak gitu..?



Kedua-duanya tak beli... Ambil gambar je... ehehh...



Kitorang tak lama kat sini.. Maklum la, kalau nak meronda semua, memang sampai esokpun tak habis. Jadi, bila je nampak ada promosi beli satu percuma satu untuk bekas telur ni, terus je pilih mana yang berkenan.. Anak buah tu kata dia punya tema kaler pink (euuwwwwwww...!!!) dan nak semua bunga telur tu kaler pink.. Pastu aku dengan kakak aku cakap la, eeeiiii..., campur la dengan kaler lain.. Geli la kaler pink ni... Bangla je yang suka kaler pink ni tau tak.. hahaha...




Pastu, diapun cakap yang dia sebenarnya tak kisah kalau nak campur-campur kaler ni... Kaler pink tu dia nak sesuaikan dengan baju dia dengan awek dia je nanti.. Cehhh... Akupun cakap la, spenda ko nak sama kaler pink jugak ke.. Hambekk kooo... kehkehkeh... Pastu apa lagi, terus la kitorang pilih-pilih kaler yang kitorang suka macam kaler oren, peach, kuning dan merah. Tapi takde la sampai pilih kaler hitam ataupun silver macam kebanyakan orang buat sekarang ni.. Macam kaler orang mati je.. ehehh..


Muka tokey yang ramah melayan... Baik budak ni... Bagi promot sikit.. hikk...
(Ehh, itu bukan jari aku ya... ehehh...)


Kakak ipar aku beli bunga telur tu dalam 800 tangkai..? Ada la dalam enambelas kotak.. Tapi yang bestnya, cuma bayar untuk lapan kotak sahaja iaitu 560 hengget.. Bijak tak kitorang punya perancangan.. hakhakhak... Bunga yang kat dalam kedai cantik-cantik tu satu kotak 70 hengget  dan takde percuma.. Mana satu yang korang nak pilih..? 

Lepas siap beli bekas telur ni, aku beli pulak empat kilo buah dokong kat tepi jalan tu.. Dah ramai kat rumah kakak aku tu, mana cukup kalau beli sekilo je.. Rezeki kena la bagi semua merasa.. kan.. Lepas tu masuk balik kat kedai cantik tadi sebab aku dah sangkut kat bekas lilin kat situ.. Sementelah tengah ada diskaun, akupun beli la.. Itupun setakat beli tiga bijik je bekas lilin tu.. Jadi la, janji dah ada bekas lilin.. Takde la nanti letak lilin atas tin susu.. hikhikhik... Elehh..., macam la  korang tak pernah buat... ahakkk....




Bekas lilin ni sepatutnya untuk lilin yang besar dan pendek tu.. Lilin camtu mana nak ada kat rumah aku.. Jadi, belasah je la letak lilin yang panjang ni. Dah la bergoyang-goyang dangdut lilin tu.. hahaha... Nampak gayanya, aku kena ikat tapak  untuk lilin tu biar spring dia tak goyang dah... Kalau tak ikat, bahaya jugak.. Takut lilin tu jatuh je...


Sebijik harga asal dia sebelas hengget lebih kot.. Lupa dah... Lepas diskaun, dapat la dalam tujuh hengget lebih untuk sebijik tu...


Lepas tu singgah pulak kedai kapet... Aku nak cari alas kaki je.. Alaaa.., alas kaki yang nak letak kat depan sinki dapur tu.. Tawar punya tawar, mamat Pakistan tu tak bagi kurang.. Tup-tup masa nak bayar, dia bagi kurang la pulak.. Siap suruh kakak ipar aku ambil lagi satu alas kaki untuk cukupkan korum.. Kena la 50 hengget untuk enam keping alas kaki.. Kalau tak, dah kena 60 hengget sebab sekeping dorang letak harga 10 hengget.. Kiranya dapat la jimat 10 hengget.. Weiii..., 10 hengget tu duit jugak maaa.. Boleh beli sekilo ikan kembung apa..  Kalau dorang tak bagi tawar harga alas kaki tu, mereput la benda tu semua kat kedai tu... ehehh...

p/s: Okay, ini saja untuk kali ini.. Harap ianya dapat membantu untuk siapa-siapa yang gatal nak kawen.. muahahaha... Kalau korang banyak duit, tak payah la ikut cara kitorang ni.. Cara ni untuk orang yang bajet dia terhad dan tersekat je... Sebab tu just grab je mana-mana yang murah dan berpatutan.. huhuhu...

8 Tukang Tembak:

APAN said...

shopping kawen sakan...murah2 sudah...janji barang tu ada kualiti...hantaran wajib mhl dah skang, kesian kat laki. haha...

With Julia said...

wauuu pergi nilai 3...best2..ooo teman anak buah yg nak kahwin ye...xpe kak azz nanti dpt pengalaman byk2 senang nanti kak azz ye hari big day nak kahwin..dah tau byk tmpt...risik2 kak azz bila nak naik pelamin :D buleh kami mai

Acik Erna said...

azz..kalau masuk sumo kodai memang poning dibuek e..tu sebaba akak masuk satu kodai yo..maso nak kawen anak buah ari tu..

gadisBunga said...

kalau ke nilai 3 ni...selalunye kelaut aje lah bajet...heheh~

~ Cik Azz ~ said...

APAN>

Semuanya bergantung pada kita jugak.. Boleh dipermudahkan jika jaminan diberi dan bukannya sekadar janji di mulut je.. :D

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Akak dah expired dah.. Takde nak fikir pasal semua tu... :D

Pelamin angan dah lama musnah.. ehehh...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Erna>

Boto tu kak.. Yang ponting kito tuju mano yang kito nak cari yoo.. Jimat maso, jimat tonago, jimat bolanjo.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

gadisBunga>

GB banyak saving, takpe la bajet lari.. Nanti GB boleh cover-up balik, kannn.... hikk...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »