Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, June 29, 2012

Si kecil ini juga ingin hidup sempurna seperti kita.. Bantulah dia seadanya...

Assalamualaikum...

Si kecil ini juga ingin hidup sempurna seperti kita.. Bantulah dia seadanya...

Ini adalah kisah mengenai seorang anak kecil iaitu Ahmad Sufi yang menghidapi masalah paru-paru yang kritikal sejak dilahirkan.. Kepada mereka yang ingin menghulurkan bantuan, boleh la disalurkan bantuan tersebut kepada akaun kat dalam gambar di bawah.. Kalau guna online, lagi senang.. Dari rumah ataupun opis dah boleh transfer dah.. Jumlah bukan ukuran.. Yang penting, keikhlasan untuk membantu, menderma, bersedekah.. :-)

Dan jika mahukan lebih info, boleh la pergi ke page Tabung Ahmad Sufi ini.. Kat sana boleh dikatakan setiap hari ada paparan serta gambar terkini anak kecil itu..




Setiap kali masuk page tu dan tengok gambar anak kecil ini, airmata aku mengalir.. Sedih kerana dalam usia yang baru melihat dunia, dia sudah diuji.. Semoga si kecil yang comel ini, Ahmad Sufi segera sembuh dan sihat serta kuat.. Semoga kedua ibu bapa dia terus kuat dan sabar menghadapi dugaan ini... 

p/s: Sama-samalah kita berdoa agar Ahmad Sufi cepat sembuh dan sihat sepenuhnya.. Amin...

8 Tukang Tembak:

Angah said...

semoga ramai yang bermurah hati membantu dan dpt melihat adik Sufi cepat sembuh

ibundo said...

kesiannya. Tabah sungguh keluarga ni.

With Julia said...

Ju ad abaca kisah baby sufi neh...mmg sedih sgt setelah emnatap anak sekecil ini kak azz...kita doakan bersama2 agar baby sufi kuat utk hadapi dugaan Allah...aminnn

~ Cik Azz ~ said...

Angah>

Mudah-mudahan begitulah hendaknya, kan Ngah...

~ Cik Azz ~ said...

Kak Pah>

Kan kak... Bosa sungguh dugaan ehh tu.. Moga kito pun akan kuat dan tabah macam dorang tu..

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Sama-samalah kita berdoa.. Amin...

Che Rosliza Che mat said...

alahai kesiannya....sama-samalah kita berdoa untuk kesihatannya...

~ Cik Azz ~ said...

Che Rosliza>

Moga Ahmad Sufi cepat sihat.. Amin...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »