Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, July 26, 2012

Almost done.. Alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Almost done.. Alhamdulillah...

Sekarang ni aku dalam proses menyembat kesemua baju yang sudah dijahit.. Sebenarnya masih ada lagi beberapa pasang baju yang perlu dijahit dan dipotong. Rimas pulak aku bila tengok banyak baju bergayutan yang belum diselesaikan .. Tu yang berhenti menjahit guna mesin sekejap tu.. Bila dah setel semua kerja menyembat ni, aku sambung pulak menjahit guna mesin.. Mudah-mudahan apa yang aku rancang tidak terganggu.. Amin..







Antara yang dah siap... Alhamdulillah... Lega rasa hati... 
(Nampak macam banyak, tapi percayalah, upahnya sikit je sebab upah murah... huhuhu...)

Masih ada sepuluh pasang lagi baju yang perlu aku sembat.. Letihnya la haiihh duduk lama-lama ni.. Naik lenguh kejung betis aku.. Tapi tu la kan, bukan mudah nak cari duit ni.. Kenalah usaha sendiri.. Sampai bila nak harapkan bantuan dari gomen je sedangkan kita masih mampu untuk berusaha.. Bak kata mak aku, duit ni kalau bagi berbuntil pun, tetap tak akan cukup... Lagi-lagi duit free, bagi sekali nak lagi.. Bagi betis nak peha, ya tak..? Ada je alasan masing-masing untuk dapatkan ataupun minta duit free tu.. Kita ni kenalah pandai mengatur perbelanjaan... Kalau belanja ikut nafsu, memang lesu la jawabnya... ehehh...

Orang kerja gomen dan pesara dapat duit raya, kan..?? Alhamdulillah, rezeki untuk mereka.. Yang tak dapat tu (macam aku ni..), tak perlu nak iri hati... Mungkin rezeki kita kat tempat lain... Bersyukur dengan apa yang ada, okay.. Gunakan tulang empat kerat kita untuk mencari rezeki yang halal.. Jangan gunakannya untuk membelasah atau menyepak orang.. huhuhu..

p/s: Okay la, aku nak sambung menyembat.. Tersengguk-sengguk dah ni haaa... Mata dah mula kelabu.. Mulut asyik menguap je.. adehh... Ni kalau tetiba ada orang main mercun, mau segar terus mata aku... hehe.. Dapat lelap sekejap-pun okay kot.. Cuma takut lelapnya jadi sejam dua je... hahaha...

2 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

nak segarkan mata ke?tak yah tunggu orang main mercun...jom kita main sekali he he he...banyak dah tu siap..semoga siaplah baju orang semuanya dengan baik ye..

KakNi (CikNi Ahnie) said...

Oh.. rupa2 nyer cik azz ni tailor yer... ok, nymbat ler elok2 tau, jgn ngantuk sampai tercucuk carum tuh.. naghuzubillah...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »