Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 25, 2012

Menu Ramadhan hari ke-5: Ala kadar sahaja...

Assalamualaikum...

Menu Ramadhan hari ke-5: Ala kadar sahaja...

Aku baru selesai menyediakan menu untuk berbuka puasa petang ni...
Simple je...
Just sambal goreng ikan kembung berencahkan terung dan salad kobis...
Jadi laa...
Alhamdulillah, syukur di atas rezeki yang Allah berikan...




Bulan puasa ni tak perlu nak masak macam-macam...
Nanti tak habis...
Kan membazir je nanti...
Bukannya ramai kat rumah ni...
Cuma tiga orang je...
Kalau ada adik-beradik balik, itu lain cerita la, kann...
Mesti macam-macam menu ada...




Lauk sardin hari tu masih ada lagi...
Padahal cuma masak sardin tin kecil tu je...
Sayur pucuk paku goreng malam tadipun masih ada...
Padahal sayur tu la yang menjadi kegemaran...
Tapi bulan puasa ni, semuanya tak kehabisan walaupun masak sikit je..
Nampak gayanya jadi rezeki ayam la...


p/s: Mata berpinau dok menyembat baju... Tu yang melambak buat salad kobis tu.. Konon-kononnya nak bagi mata ni segar balik laaa... kehkehkeh....

3 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

memang biasa le tu...makanan kegemaran kalau bulan pose memang tak habis...cuba tak pose sampai menambah2 kan...he he he

With Julia said...

Simple janji sodap kak....ehehhe yg ptg x membazir dari pergi bazaar ramadan tuh kak...jimat2..:D

Angah said...

elok la bersederhana kak...supaya berkat

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »