Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, July 17, 2012

Apa lagi, jual je laaa.. :)

Assalamualaikum...

Apa lagi, jual je laaa.. :)

Minggu lepas abang aku pergi rumah kakak kat Nilai tu... Lepas tu bila dia nak balik sini, kakak aku kirim kat dia satu beg plastik penuh dengan limau kasturi.. Limau kasturi yang kitorang bawak balik dulupun masih ada sikit lagi.. Kebetulan adik aku ada balik sini jugak.. Esoknya bila dia nak balik semula kat rumah dia, aku bagi limau kasturi tadi kat  isteri dia.. Aku suruh dia jual je limau tu.. Lagipun dia memang dah biasa jual hasil kampung ni kat lori ikan yang lalu pagi-pagi kat rumah dia tu..




Semalam, anak buah aku pulak balik sini.. Kakak aku sekali lagi kirim satu tong penuh limau kasturi tu kat dia.. Aku cakap kat mak aku, kita jual je la limau ni kat pasar.. Lagipun kawan mak aku ada berniaga hasil kampung kat pasar tu.. Dulu kitorang pernah jugak letakkan kacang botol(r) kat makcik tu.. Jadi takde masalah kalau nak letak limau kasturi ni kat dia.. Nanti bila dah habis, dia bagi la berapa ringgit yang dapat.. Tak kisah la berapapun, janji limau ni tak membusuk macam tu aje..




Kakak aku ada kebun kat Nilai tu.. Kat kebun tu ada durian, kelapa dan manggis.. Pastu selang-seli dengan limau kasturi ni.. Cuma kebun tu agak semak la sebab tak berjaga sangat.. Abang ipar aku tu memang jenis rajin menanam dan berkebun ni.. Tapi tu la, dia tak berapa sihat namun semangat dia tu masih lagi kuat untuk berkebun.. Dia boleh ngam dengan mak aku kalau bab berkebun ni.. hehe..

Orang yang sihat wal'afiat pulak lebih senang mengadap skrin komputer dari menolong membersihkan kebun tu.. Ehh.. Ehh.. Ehhh... Apa...? Apa..? Apa...? Hahaha....

p/s: Berbudi pada tanah, dapat la hasilnya.. kan... 

4 Tukang Tembak:

ummiarissa said...

agak-agak tak habis jual...pos kat sini boleh?he he he

Phat said...

meleleh air liur den haha

~ Cik Azz ~ said...

UmmiArissa>

Habis semua letak kat pasar tu.. hehe..

~ Cik Azz ~ said...

Phat>

Aiikk... Tak kan tengok limau kasturi dah meleleh air liur.. Lain la kalau tengok manggo..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »