Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Monday, July 9, 2012

Teteh and his dead bird...??

Assalamualaikum...

Teteh and his dead bird...??

His name is Teteh... I don't know how to find a good name for him.. According to the colour of his 'bulu', then I pick this name.. It's Teteh...

Apo bondo la yang ekau moghapu ni.. 
Ontah la... Den pun tak paham tekauuuu... huahuahua...

Ni haa... Nak ceghito pasal anak kucing sey si Teteh ni...
Maklum la, dah agak lamo takdo anak kocik.. kihkihkih...

Hari tu aku tengok ada la sekor burung apa entah kat atas tembok beranda rumah aku ni.. Siapa punya kerja la agaknya yang letak burung tu kat situ.. Ingatkan burung tu hidup lagi.. Rupanya dah mati.. Mungkin baru mati kot sebab badan dia lembik lagi.. 


The dead bird... 
Burung apa ni ehh..? Murai ke..? Burungpun tak kenal.. huhuhu...

Lepas tu, idea sim ya wau ya lam akupun datang la.. Aku dapat idea nak buli si Teteh ni.. Dah la masa tu mood aku macam cha wau kap alif.. Akupun ambil la the dead bird tu bagi kat Teteh..




Ewahh, mula-mula tu beria-ia je si Teteh tu gigit tengkok burung tu.. Konon-konon nak main lambung-lambung la.. Tapi apakan daya, badan tu kecik, takde tenaga nak buat aksi kungfu.. Tak lama lepas tu dia mula buat tak kisah je.. Mungkin dia merajuk sebab aku asyik tarik je burung tu tak bagi dia gigit.. huhuhu...


Bangun laa... Mehh la main nyorok-nyorok dengan kita... 
Apa ni dari tadi asyik tidur je... huhuhu...


p/s: Setat dah musim kucing beranak.. Malam kelmarin si Popok beranak, keluar empat.. Sekejap tadi si Tettt pulak beranak, tak tau berapa lak yang keluar.. Sebelum tu, si Mimi dengan si Putih dah beranak dulu dah, maisng-masing keluar tiga ekor.. Pengsan den... Aku dah pencen nak bela kucing ni.. adehh...

2 Tukang Tembak:

With Julia said...

keciann ye tgk burung tuh dh meninggal...mesti kucing sis sedang meratapi pemergiannya...tgk kucing pun ada perasaaan syg ;)

~ Cik Azz ~ said...

With Julia>

Isshh.. Ada ke burung tu dikatanya meninggal.. Burung tu mati laa... ehehh....

Kucing tu nak makan burung tu ada laa.. Takde maknanya dia nak kesian kat burung tu... Akak ni ha yg kesian kat burung tu... huhu..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »