Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, August 25, 2012

Kosong... huhuhu...

Assalamualaikum...

Kosong... huhuhu...

Belek satu, kosong...
Belek yang kedua, kosong lagi...
Masuk yang ketiga, kosong jugak...
Anggap je la semuanya kosong, kosong, kosong...

Sayang pulak nak buang sampul duit raya ni..
Banyak kegunaannya ni tau..
Boleh buat salam kaut masa kenduri kawen atau kenduri yang lain..
Takde la nanti terkial-kial nak cari sampul surat, pastu kerat dua sampul tu sebab panjang sangat, kan...
Biasa buat tak...??
Mustahil tak pernah buat... ehehh...

Budak-budak ni cuma nak isi kat dalam sampul tu je..
Sampul tu cantik macam manapun, tetap akan dikoyak atau dibuang..
Letak la gambar artis sensasi sekalipun, budak-budak ni tak heran punya, dorang koyak je...
Cuma golongan makcik-makcik macam aku ni je yang rajin mengutip dan menyimpan sampul kosong ni..
Betul tak..??
Ke, ada yang malu nak mengaku sebab takut dapat title makcik..?
Mengaku aje la wehhh...
Kehkehkeh...




Aku ada buat sampul duit raya ni guna kertas A4 kaler putih.. Pastu anak buah aku cakap, laa..., takkan nak bagi guna sampul tu... Aku jawab, buat apa la nak membazir beli sampul cantik-cantik tu kalau lepas tu tempatnya di atas jalanraya ataupun dalam tong sampah, kan... Kadang-kadang isi dalam sampul buatan aku tu lagi banyak dari isi dalam sampul yang bajet cun tu... hikkk...

p/s: Akupun dapat gak duit raya.. Dapat tujuh puluh hengget.. Kakak ipar aku dengan anak dia bagi.. Jadi la, alhamdulillah... Jom enjoy.. ekekekeke...

1 Tukang Tembak:

Norashiqin Kamaruzaman said...

hahha dah mcm lagu najwa latip kosong kosong ye... hikhik....

haaa, betul3...kekadang sampul lawa2 pun dak kecik bukan heran..org tua pon belum tentu lg...haha...


wahh besar2 pon dapt duit raye gak...heee~

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »