Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, August 26, 2012

Memenuhi jemputan...

Assalamualaikum...

Memenuhi jemputan...

Hari ni aku agak sibuk memenuhi jemputan mengisi perut.. Dah la semalam salah tengok tarikh kenduri kawen kat kad.. Bila lalu je kat tepi rumah kenduri tu, tengok lengang je.. Khemahpun takde.. Lepas tu balik ke rumah semula untuk tengok kad.. Rupa-rupanya kenduri tu hari ni dan buat kat dewan, bukan buat kat rumah.. Kakak aku punya la ketawa terbahak-bahak gelakkan aku yang masuk dalam rumah untuk ambil kad jemputan tu.. Mujurlah semalam ada satu lagi kenduri.. So, kitorang pergi kat kenduri yang itu je la... hihi..


Baju kuning tu kumpulan kompang tau.. Bukan kumpulan bersih.. ehehh....


Dan seperti biasa, aku lebih suka kongsikan gambar kanak-kanak yang turut hadir masa kenduri tu.. Main candid je, tak tau anak siapa... Maaf ya dik sebab letak gambar kamu kat sini.. ;)


Ada gaya....


Macam ni ke cara nak ketuk..?


Jangan ketuk kuat-kuat tau.. Kang terkejut lak...


Balik dari kenduri di atas, lepak sekejap.. Kalau bawak baring memang hanyut sampai ke waktu Asar la jawabnya.. Tambahan pulak perut dah kekenyangan.. Matapun apa lagi laa, semacam je.. huhuhu.. Pukul dua lebih pergi pulak memenuhi jemputan rumah terbuka jiran sebelah rumah.. Sebelum tu diadakan bacaan Yaasin dan tahlil.. Masing-masing aku tengok semacam je masa baca Yaasin tu.. Maklum la kan, masa cenggitu selalunya dipenuhi dengan acara membuta depan tv.. kehkehkeh..

p/s: Aku makan sikit je kat rumah terbuka ni.. Tak larat dah.. Ketat dah rasa pinggang kain.. adehhh...

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »