Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 28, 2012

Tahu tak...?? Khusus untuk wanita...

Assalamualaikum...

Tahu tak...?? Khusus untuk wanita...

Tali pengikat kepala kat telekung itu boleh membatalkan solat seseorang wanita jika tali tersebut jatuh atau terbuka ikatannya dan tali tadi menghalang atau terkena dahi wanita itu ketika dia sedang sujud..

Itu yang aku dengar sewaktu menonton satu rancangan ilmu kat TV3 hari tu iaitu rancangan Fiqh Wanita..  Dan kat sini dia punya promo...


Soalan yang diajukan...


Jawapan yang diberi...


Dan beberapa jawapan lain yang diberikan..



Dan aku selitkan sekali video persoalan tentang mandi wajib untuk wanita ni sebagai satu perkongsian untuk kita semua...




Bagus kalau ada lebih banyak program atau video macam ni.. Cara memberi jawapan juga di dalam keadaan perlahan iaitu tidak bercakap dengan laju dan berlumba-lumba.. Mudah sikit nak faham dan catch up apa yang disampaikan..

p/s: Dagu yang berlapis juga perlu ditutup ketika solat.. Kalau nampak lapisan dagu tu, solat tidak sah.. Sebab tu kena pakai telekung yang ada kain kecik bentuk V kat bawah dagu tu.. Tujuannya untuk menutup lapisan dagu yang berlapis tadi.. Itu yang aku tau la.. Kalau salah, aku minta maaf dan tolonglah perbetulkan.. Terima kasih... 

3 Tukang Tembak:

Norashiqin Kamaruzaman said...

tq kak azz hehhee...nice sharing ^^,

MulutPayau said...

Terima kasih dik atas prkongsian ni...

cik aletheea: said...

ok.
tapi kalau ade sejadah , pastu kite letakkan tudung kita atas sejadah n sujud atas tudung tu, sah ke x solat eh cik azz..?
tudung tu kira pelapik sejadah...hem...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »