Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Thursday, October 25, 2012

Alahaiiii anak emak...

Assalamualaikum...

Alahaiiii anak emak... 

Korang suka tak dengan lelaki jenis macam ni..? Sikit-sikit mak, sikit-sikit mak... Sampai tak boleh nak buat keputusan sendiri.. Kalau umur masih muda remaja tu takpe la jugak sebab masih belum matang sepenuhnya. Kira adat la macam tu, kan.. Ni kadang-kadang tu ada yang dah beranak-pinak dahpun, tapi masih tak boleh nak bertindak sendiri..

Kalau aku, agak rimas sikit la dengan lelaki anak emak ni.. Nampak macam mengada-ngada sikit.. Tapi ada jugak orang yang suka sebab katanya lelaki anak emak ni nampak manja... Manja sampai nak ketuk paku sebatang kat dindingpun tak lepas-lepas... Manja sampaikan nak betulkan sinki yang tersumbatpun geli nak buat.. Manja sampaikan nak tukar mentol lampu yang terbakarpun takut terkena renjatan elektrik.. Suka ke lelaki macam tu..? Euuuwww.....!!!



Harap maaf, audio kurang memuaskan.. huhuhu...


Kalau lelaki jenis anak mak yang hormat dan jujur dengan mak dia tu okay la, sebab mana-mana perempuan pun suka dengan lelaki jenis yang hormat pada orang tua dan jujur ni.. Kata orang, lelaki yang sayang kat mak dia bermakna dia jugak akan sayang dan hormat pada isteri atau pasangannya.. Betul ke..? Ataupun mungkin segelintir je yang jenis macam ni..? Semua anak baik lelaki atau perempuan sayang kat mak dia, kan..

Rasanya jenis anak emak ni la yang paling ramai tak jujur.. Kenapa..? Sebab terlalu takutkan emak masing-masing, sebab bimbangkan kuasa veto yang ada pada emak mereka, maka mereka terpaksa menyembunyikan apa yang mereka buat di belakang emak mereka tu.. Contohnya, kawen lain dan berhutang sana-sini.. Kalau dah nafsu menguasai diri, segala pesanan emak di tolak ke tepi.. Tak gitu..?

Jadi, di mana letaknya logik jujur pada emak tadi...? Ataupun sekadar hormat dan jujur di hadapan mak mereka sahaja tetapi di belakang lain cerita.. Itu yang menjadi kepelikan kat aku tu.. Jangan sampai jadi anak emak yang ada dalam drama ni dah la.. huhuhu...

Aku tak nak cakap lelebih pasal anak emak ni.. Takut nanti terbalik kena kat aku semula.. Mana la tau kot-kot ada yang mendoakan, kalau kena kat engkau, baru padan muka... Paappp..!! Kan dah kena sebijik..!! Bukan la tujuan aku nak memperlekehkan golongan anak emak ni.. Aku cuma sekadar melahirkan pandangan aku je mengikut apa yang aku nampak di persekitaran aku.. Perkara yang berlaku di persekitaran orang lain mana mungkin aku tau.. Kalau ada yang bercerita, tau la.. Kalau takde, takde la.. Kalau nak kata pandangan aku ni entah apa-apa, it's up to you la..

p/s: Tak kira la anak emak ke, anak bapak ke, anak angkat ke, anak apa ke, yang penting tidak menyusahkan keluarga dengan perkara-perkara yang tidak sepatutnya berlaku.. Kalau tak boleh nak menyenangkan, sekurang-kurangnya janganlah menyusahkan samada hidup ataupun hati keluarga sendiri.. ;-)

0 Tukang Tembak:

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »