Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, October 31, 2012

Soledad...

Assalamualaikum...

Soledad...

Salah satu lagu kegemaran aku dari kumpulan Westlife...
Muzik dia best...
Lirik dia, entah, aku kurang fokus pada lirik...
Sebab tu kadang-kadang aku tak tau samada sesebuah lagu tu kena gam ataupun tak...
Yang aku tau, telinga aku sedap je dengar lagu tu...
Kadang-kadang lagu Tamilpun aku layan gak...
Hahaha...
Tapi yang versi sentimental laa..
Hikk...



Peeewwiittt....!!!


If only you could see the tears in the world you left behind..
If only you could heal my heart just one more time..
Even when I close my eyes..
There's an image of your face..
And once again I come to REALIZE..
You're a loss I can't replace..

Soledad..
It's a keeping for the lonely..
Since the day that you were gone..
Why did you leave me..
Soledad..
In my heart you were the only..
And your memory lives on..
Why did you leave me..
Soledad..

Walking down the streets of Nothingville..
Where our love was young and free..
Can't believe just what an empty place..
It has come to be..
I would give my life away..
If it could only be the same..
Cause I conceal the voice inside of me..
That is calling out your name..

Soledad..
It's a keeping for the lonely..
Since the day that you were gone..
Why did you leave me..
Soledad..
In my heart you were the only..
And your memory lives on..
Why did you leave me..
Soledad..

Time will never change the things you've told me..
After all we're meant to be love will bring us back to you and me..
If only you could see..

Soledad..
It's a keeping for the lonely..
Since the day that you were gone..
Why did you leave me..
Soledad..
In my heart you were the only..
And your memory lives on..
Why did you leave me..
Soledad........



Q - What does Soledad means..?
A - Soledad in Spanish mean alone, lonely...
A - The meaning of Soledad is loneliness but in this song Soledad is a woman's name...

p/s: Patut la suka sangat dengar lagu ni.. Macam ada tarikan kimia je.. Nak tukar kepada Soldadu la... uhuk-uhuk-uhuk...

4 Tukang Tembak:

Tinta Lana said...

Assalammualaikum.

Oh kakak..tak sangka saya, peminat lagu Tamil juga..hahahaha.

Eh, tpi kdg2 lagu tamil pun best. Sebelum tido, kdg2 sy terbabas dgr channel lagu tamil, dapat lagu rancak plak, habeh geleng kepala,hehehe.

Oh ya..lagu ni..saya ingat.. zaman kump westlife, blue, suma lagu diorg, layan.

Aaaa..ce akak nyanyi lagu ni..smbil tu tukar perkataan soledad jadi soldadu..huh, mahu senget rumah sat ti,hahaha

cik aletheea: said...

ooo cik azz,
lagu fevret saye jugak ni dari zaman skolah
muzik die best, syahdu je layan..
rewind 20x pun tadahal, nyanyi2 penuh perasaan sudah semestinya..

ibundo said...

ekau goma nonga lagu tamil azz? kehkeh..

Tihara said...

as salam

dedolu mak akak ske layan cite soledad..oo maksudnya alone ey..tp dlam drama tu nama pempuan..:)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »