Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, November 7, 2012

Dah dapat dah... Yesszaaa...!!!

Assalamualaikum...

Dah dapat dah... Yesszaaa...!!!

Aku memang tertunggu-tunggu kehadiran 'benda' ni..
Sejak aku diberitahu kat email yang 'benda' ni sudah diposkan, sejak itulah aku terjenguk-jenguk menanti posmen lalu..
Tak pernah aku ternanti-nanti posmen ni..
Sebabnya posmen ni selalu hantar bil je..
Hehehe...

Pagi tadi masa posmen lalu, nampak dia cuma masukkan surat kat dalam peti surat..
Dia tak masukpun dalam kawasan rumah..
Bermakna takde la 'benda' yang aku tunggu-tunggu tu..
Kecewa sekejap...
Ehehh..

Tup-tup baru je sekejap tadi, si posmen datang lagi..
Kali ni dia masuk dalam kawasan rumah, dengan bunyikan hon motor dia..
Aku dah mula rasa seronok..
Dalam hati berkata-kata, ni mesti bawak 'benda' yang aku tunggu tu..

Ya betul..!
Akhirnya sampai jugak 'benda' tu..
Posmen tu kata 'benda' tu baru je sampai kat pos opis, terus je dia hantar ke rumah aku...
Dan 'benda' tu adalah...

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Tadaaaa.....!!!!




Dah lama aku cari novel Tulang-tulang Berserakan ni..
Dulu pernah baca kakak punya tapi banyak mukasurat yang dah hilang..
Rasa macam tak puas nak baca..
Tu yang aku cari jugak tu..
Harga dia (kulit nipis) adalah RM45..

Turunnya Sebuah Bendera ni merupakan koleksi cerpen tulisan Sasterawan Negara Usman Awang..
Aku belum pernah baca lagi..
Harga dia (kulit tebal) macam aku punya ni adalah RM50... 


So, kepada sesiapa yang suka dan minat nak baca hasil karya Sasterawan Negara, boleh la emelkan permintaan anda  di sini.. 

p/s: Harga buku-buku ini tidak termasuk harga pos ya... Harap maklum.. 

5 Tukang Tembak:

cHeRyNa PiReS said...

Memang best. Ramai budak2 sekarang dah mula baca buku dia yg mmg best tu:)

Yunus Badawi said...

Kalah org tunggu surat cinta daripada kekasih... hehehe

ummiarissa said...

novel lama ke ni?saya tak tahu...he he he

Karukord Jagau's said...

suspen betul dia punya intro :)

With Julia said...

Bagus yerrr...amalan membaca buku sasterawan negara...jarang2 anak muda bangsa kita garapkan pembacaan buku sedemikian kak azz...anda adalah hebat!

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »