Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Kata bukan sebarang kata..

I learned to GIVE not because I have much.., but because I know exactly how it feels to have NOTHING..

Wednesday, November 21, 2012

VIDEO anak kucing tak larat nak bangun..

Assalamualaikum...

VIDEO anak kucing tak larat nak bangun..

Kesian tengok dia...
Terkial-kial nak bangun...
Dok pusing kiri kanan tapi tak lepas nak mengiring...

Kelakarpun ada jugak tengok dia dok terpusing-pusing macam tu..
Siap ada adegan bertepuk tangan lagi tu...
Ehh, kucing mana ada tangan laaa...
Tak kira, aku selalu cakap kaki depan kucing tu macam tangan dia...
Hahahaha...

Katil aku jadi tempat dorang bergolek-golek...
Memang selalu macam ni la...
Asal ada je new born baby, situlah tempat yang mak dorang tuju...
Takpe la, lagipun aku bukannya suka sangat tidur atas katil tu...
Panas sebab jauh dari kipas...
Baik aku bentang tilam lembik atas lantai betul-betul bawah kipas...



Pastikan volume perlahan.. Takut ada yang pengsan dengar suara nenek kebayan mengekek... :D

p/s: Seminggu kat Nilai, risau jugak aku dengan budak dua ekor ni.. Risaukan kakak dorang jugak, si Utih tu.. Hampir-hampir nak bawa si Utih balik ke Nilai sekali hari tu.. Utih..??? Kakak...??? Muahahahahaha....

1 Tukang Tembak:

Angah said...

amboiiii kecik-kecik dah ada video bagai...nak glemer la tu si meow ni...

Next Post Previous Post Home