Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Wednesday, December 19, 2012

Kesayangan... :)

Assalamualaikum...

Kesayangan... :)

Kalau dah namanya kesayangan, jangan harap la aku nak bagi orang pinjam... Kalau boleh, sentuhpun aku tak bagi.. ehehh... Yang tak masuk kategori kesayanganpun aku berat hati nak bagi pinjam, apa lagi bila dah masuk dalam kategori kesayangan ni... 




Ya, mungkin ada yang akan kata aku ni spesis kedekut, berkira sangat.. Buku je punnnn...., kannn...
Whatever la nak kata apapun haiihh... Suka hati ko la labuu...

Susah aku nak kumpul duit, nak dapatkan apa yang terbaik di antara terbaik ni... Sejak kecil aku memang suka membaca... Namun disebabkan zaman kanak-kanak aku dulu, zaman remaja aku tu bukan macam zaman budak-budak sekarang yang mewah segala-galanya, aku tak mampu.. Jangankan nak beli buku cerita, nak belanja kat sekolahpun tak cukup bajet.. Disebabkan itulah yang buat aku sayang dan hargai setiap apa yang aku ada sekarang ini... Syukur alhamdulillah kerana berpeluang memiliki.. Dan sewajarnya harus menyayangi apa yang dimiliki itu..

Mahal atau murah bukan ukuran.. Asalkan benda yang dibeli tu melibatkan duit, memang aku sayang sangat.. Kalau orang yang bagi, lagi la aku sayang.. Berganda-ganda sayang aku tu... ehehh.. Lain la kalau benda tu dibeli dengan menggunakan daun rambutan.. Takde la aku nak kisah sangat... kehkehkeh....


p/s: Mas kawen mahal.. Hantaran lagi la berganda-ganda mahalnya.. Majlis kawen lagi la mahal.. Namun di mana sayangnya jika semua itu cuma seketika saja... Sekejap je sudah berantakan.. Kesian sangat pada mereka yang punya takdir sebegini.. Bertabah la ya... 

3 Tukang Tembak:

mummy_ayu said...

sama..Ayu pun sayang gak novel2 Ayu..cuma kasi pinjam secara sistem barter..dia kasi pinjam & Ayu pun kasi pinjam...baru la adil

Cik Syida said...

sama, kitepun sayang.. beli novel skrg, harga rm20 kot..pastu nti org pinjam xjaga pun mcm kte jaga..kan?
-_-"

Angah said...

angah pernah pinjamkan novel pada kawan, akhirnya jadi milik dia..tak balik dah kata angah..

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »