Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Saturday, December 15, 2012

Perihal minat...

Assalamualaikum....

Perihal minat...

Orang yang minat baca novel, berbicara sakan tentang novel...
Orang yang minat tanam bunga, pasti bercakap pasal bunga...
Orang yang minat kucing, sudah semestinya bercerita perihal kucing...
Orang yang minat kereta, motor dan seumpamanya, sanggup berhabis-habisan... *sori, takde link berkaitan... :)

Orang yang minat artis, bersoal-jawab pasal artis sampai berhamun-maki... *me, nope...
Orang yang minat politikpun begitu jugak, tak pernah aman...
Orang yang minat dengan ilmu-ilmuan, akan senang dengan majlis seumpamanya...
Pastikan dengar betul-betul dan bukannya orang bercakap di depan, awak berbual di belakang... 

Orang yang minat masak, akan menggali mencari resepi baru...
Orang yang minat shopping, alahaiii.., sampai tak cukup masa walaupun dompet dah kering.. ehehh...
Orang yang minat tengok wayang, pantang ada cerita baru, berdesup je pergi pawagam...

Ramai orang, banyaklah minatnya... 
Ada minat yang sama dan ada yang berbeza...

Orang yang minat dengan hak orang lain seperti minat kat suami orang,  isteri orang, tunang orang, mak orang, ayah orang dan sebagainya, silalah angkat kaki.. Tolonglah pergi... 


p/s: Ingatkan dah selesai... Rupanya dia masih lagi mengganggu.. Ganggu siapa tu, biarlah aku je yang tau... Takut nak cakap lebih-lebih.. Takut jika minat yang tak sepatutnya ini kena kat aku.. Moga dijauhkan.. 

10 Tukang Tembak:

Angah said...

best agaknya mangacau hak orang...

gadisBunga™ said...

saya minat menembak je. heheh!

Cik Syida said...

Ergh...sabar ye awk...

Cikgu Ma said...

memang payah kalo minta laki/ bini orang ni...

APAN said...

ada org minat bermadu kot. hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Angah:

Entah la.. Takut nak cakap lelebih... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

GadisBunga:

Tembak kasi tepat tau... hehe...

~ Cik Azz ~ said...

Cik Syida:

Mekasih awak..

Bukan masalah saya sebenarnya, tapi tempiasnya kena gak kat saya... huhu...

~ Cik Azz ~ said...

Cikgu Ma:

Yang payah tu la ramai yang suka nak buat.., kan... adehh...

~ Cik Azz ~ said...

APAN:

Silalah bersedia menerima serangan lebah... hahaha...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »