Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Sunday, December 16, 2012

Projek memboncitkan perut.. hehe...

Assalamualaikum...

Projek memboncitkan perut.. hehe...

Dah agak lama aku tak tempek gambar makanan kat sini, kan... 
So, apa kata aku tempek balik...
Boleh aje, kan.. ehehhh...

Sementelah anak-anak buah ada kat rumah ni, maka itulah aku merajinkan diri untuk buat semua ni...
Biar boncit sikit perut masing-masing... hahaha....

Kek marble tu aku buat malam kelmarin...
Pukul satu pagi masak, potong masa suam-suam kuku, laju je budak-budak tu makan...
Garing sikit kat tepi tu sebab api terbesar... hehe..
Konon-konon pagi tu nak buat sarapan la, tup-tup tengok dah boliau dah...
Alhamdulillah, tiada pembaziran yang berlaku.. Amin.. hehe...







Tengahari semalam, aku buat apam polka tanpa dot ni... haha...
Malas nak berdot-dot bagai haiihhh.. Leceh...
Resepi ni bukan yang biasa aku buat, agak keras sikit adunan dia..
Tapi alhamdulillah, licin jugak...
Budak-budak suka, siap berebut nak kaler pink lagi tu...
Sabar je la... hehe...

Apam polka tanpa dot aku ni tak cantik...
Serebeh je bentuk dia...
Tak kisah la haihhh, janji licinnnnnnnnnn....
Kehkehkeh....




Dalam masa yang sama aku buat jugak apam pisang ni...
Alang-alang dah keluarkan kukus, naikkan sekali apam pisang ni...
Aku gunakan pisang berangan dalam 4 biji...
Pertama kali apam pisang aku menjadi...
Terima kasih pada tuan punya resepi... :)

Sebelum ni manjang bantat je apam pisang aku tu... 
Asal bantat je, baling kat ayam... kehkehkeh...







Alhamdulillah, licin jugak apam pisang berangan ni...
Cuma lain kali kalau buat, aku kena kurangkan sikit gula..
Yang ni manis, aku tak boleh nak makan...
Tapi budak-budak tu bedal je...
Ada jugak sorang dua yang tak suka makan apam pisang ni...
Dorang prefer makan pisang mentah camtu je ataupun yang digoreng...

Anak-anak buah rajin menolong... *gambar dorang tak boleh letak sini... jaga privasi... ehehh... Sambil-sambil tu aku saiko dorang sikit... Suruh dorang basuh pinggan, kemas meja, kutip cawan atas meja... Aku cakap, siapa malas, tak dengar kata, suka bergaduh, jangan balik rumah ni... Pergi la duduk kat rumah masing-masing.. Boleh gitu...? Boleh aje, kan... ehehh...


p/s: Esok mungkin akan buat coklat pulak.. Dah lama jugak aku tak buat coklat ni.. Last sekali buat untuk kenduri kawen anak buah aku bulan Ogos hari tu...

4 Tukang Tembak:

akuanakpahang said...

Salam, alahai lain benor bunyi tajuk entrinya :)

Ummiarissa Mahdi said...

aik...tak leh jadi ni...petang ni berkira2 nak wat cekodok pisang lah...nanti nak tempek gambar gak...hahaha

APAN said...

makan besar la budak2 dan umat dalam rumah tu...ada tukang masak yg rajin. hehe...

Angah said...

akak ni tersangattt lah rajinnye...angah kalo weekend, makan kat luor, dapor tak berasap weh

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »