Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, January 4, 2013

Ke Port Dickson lagi wehhhh.... hehehe...

Assalamualaikum...

Ke Port Dickson lagi wehhhh.... hehehe...

Pada 26/12/2012 yang lalu, sekali lagi aku menjejakkan kaki ke pantai yang cantik ini.. Mana lagi kalau bukan ke Port Dickson.. Kali ni aku pergi bersama dengan adik-beradik aku, tiga buah kereta berkonvoi dari rumah kakak kat Nilai tu.. 




Dan kali ni juga, mak aku tidak turut serta.. Dan kali ni juga, aku tidak merasa bimbang sangat tinggalkan mak kat rumah kakak sebab kakak aku serta adik ipar aku dan dua orang anak buah aku tidak turut serta dalam rombongan kecil ini.. Kiranya ada la orang yang boleh menjaga dan memantau mak aku kat rumah tu.. Kalau takde orang kat rumah, memang aku bawak sekali mak aku walaupun dia malas nak ikut serta...





Jika orang lain kata pantai Port Dickson ni tidak la sehebat mana, tapi bagi aku ianya tetap hebat kerana ia dicipta oleh Dia Yang Maha Kuasa.. Kalau orang lain berbangga dengan bercuti ke pantai yang lagi gempak dan cantik, aku juga berbangga kerana tahun lepas dah dua kali aku dapat pergi ke Port Dickson ni.. Kali pertama dulu aku pergi pada 28 May 2012.. Lepas tu, kali kedua aku pergi pada 26 December 2012 yang lalu.. Selang berapa bulan je tu.. Sejarah tu weiii... kehkehkeh...




Kalau kali pertama dulu, aku cuma pergi dengan satu kereta yang terdiri dari mak aku dan tiga orang anak buah, tapi kali ni lebih daripada limabelas orang yang ikut serta.. Memang meriah sungguh... Lebih-lebih lagi bila dorang beramai-ramai naik banana boat dan dan bot tunda tu.. Kalau yang dulu tu cuma tiga orang je naik bot dengan harga RM150, dan pergi ke tempat snorkling, kali ni yang naik banana boat ni cuma mengelilingi beberapa buah pulau kecil je tanpa snorkling...

Caj yang dikenakan ialah RM150 untuk sepuluh orang naik banana boat dan dua orang budak naik bot.. Tapi memandangkan sorang adik aku takde tempat kat banana boat tu sebab anak-anak buah dia dah konker dulu, siap buat muka kalau tak dapat naik, maka adik aku tu pun naik la bot dengan dua lagi anak buah yang cinonet... hehe... Kiranya ada la orang yang jadi penjaga kat budak-budak cilik tu..

Sebenarnya kita boleh pilih samada nak ambil pakej seorang RM10 ataupun RM15 untuk naik banana boat tu.. Kalau RM10 tu takde la jauh sangat banana boat tu berjalan.. Sebab tu ambil yang sorang RM15 tu.. So, dapat la dorang semua menikmati keindahan di tengah laut tu lama sikit..




Entah macam mana, bot yang menarik banana boat tu rosak pulak plug dia.. Tiba-tiba je enjin dia mati.. Maka terpaksa la dorang tu semua turun dulu sementara menunggu plug tu dibaiki.. Lepas dah siap tu, dorang naik balik banana boat tadi sebab tempoh menyewa tak habis lagi.. hehehe..


 Yang ada pelampung tu khemah kitorang, depan dan belakang...


Kami menyewa dua buah khemah iaitu satu yang besar dengan harga RM35 dan satu lagi yang kecil dengan harga RM25.. Mula-mula ingat nak ambil dua-dua khemah besar secara bersebelahan, tapi takde la pulak.. Nak ambil dua-dua yang kecil bersebelahan kat depan, rasa macam tak muat la pulak.. Sudahnya ambil depan dan belakang dengan kadar sewa RM60..




Yang tiga budak cinonet ni kena tinggal sebab tempat dah penuh.. Lagipun mana berani nak bawak lebih muatan.. So, yang pegang bola tu punya la merajuk sebab abah dengan abang kakak dia sudah lepas ke tengah laut... Puas jugak nak pujuk dia.. Letih jugak sebab aku terpaksa kawal pergerakan dorang lebih-lebih lagi yang kecil sekali tu.. Punya la hyper active... Habis basah seluar aku dok kejar dia je..Takut dia jatuh terlentang pastu tertelan air masin je.. Tapi takpe, seronok tengok gelagat dorang... hehe...


Candid...!!!! Sila tutup mata cepat... :D


Kakak aku cakap nanti buat la barbeque kat tepi pantai.. Tapi aku kata, kalau nak buat barbeque kena bermalam kat PD tu.. Mungkin akan diusahakan sebab dah mula rasa seronok bila buat gathering dengan family ni.. Tak kisah la berapa kali pergi Port Dickson ni, janji dekat dan tak penat nak memandu.. Yang penting, semua orang happy... ehehh... Yang kelakarnya, ada seluar orang tu rabak habis kat kelengkang.. hahahaha... Punya la kitorang dok gelak sakan.. Sabar je la... hehe..


p/s: So, kepada kaum kerabat yang nak ikut serta tu, kena la mula kumpul dana.. Kalau tak, pandai-pandai la bodek big boss tu.. ehehh...

2 Tukang Tembak:

Ummiarissa Mahdi said...

Lama dah x g PD ...syoknya wei...

Angah said...

amboiii sukanye dia ke PD eh...

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »