Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, January 18, 2013

Siap dah.. Alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Siap dah.. Alhamdulillah...

Ingat lagi tak kisah pasal buat dasar tu..?
Tak ingat ehh..??

So, sekarang baju tu dah siap dah walaupun belum siap sepenuhnya..
Tinggal lagi nak buat finishing je..
Nak sembat leher, letak butang, pasang span dan hantar buat lubang butang kat cuff tu..

Dan ini la hasilnya...
Takde la gempak sangat, tapi boleh laa..
Daripada kain sari sepanjang empat meter tu, dah jadi baju dah... ehehh..
Alhamdulillah...
Dan syukur kerana dipermudahkan ketika menjahit baju ni..




Yang kat bawah ni pulak adalah lengan/tangan baju tu yang sudah siap dijahit cuff..




Lega bila dah selesai.. Ada lagi ni yang perlu dijahit.. Alhamdulillah, rezeki dari Allah.. Terima kasih pada kastemer yang masih memberi kepercayaan kat aku ni.. Mudah-mudahan rezeki kita - rezeki anda, rezeki saya dan rezeki kita semua semakin dimurahkan serta diberkati Allah selalu.. Amin..

Sambil-sambil menjahit, aku tengok jugak siaran langsung solat Jumaat kat TV1 ni.. Sempat rakam sikit je.. Maklum la, kapasiti enpon tak mencukupi untuk merakam lebih panjang.. Suara tu pulak memang kena guna speaker... Maaf ya.. 




p/s: Sambil-sambil tu jugak, aku curi-curi masa melayan novel karya Rina Farizq iaitu Akukah Juwita..Tapi aku bukan juwita yang dicari.. Aku adalah aku.... yeaaaa... ehehh...

1 Tukang Tembak:

Yunus Badawi said...

Wah dah nak siap baju tu. Cantik

Pandai Cik Azz buat

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »