Ayatul Kursi..


ٱللَّهُ لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡحَىُّ ٱلۡقَيُّومُ‌ۚ لَا تَأۡخُذُهُ ۥ سِنَةٌ۬ وَلَا نَوۡمٌ۬‌ۚ لَّهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَمَا فِى ٱلۡأَرۡضِ‌ۗ مَن ذَا ٱلَّذِى يَشۡفَعُ عِندَهُ ۥۤ إِلَّا بِإِذۡنِهِۦ‌ۚ يَعۡلَمُ مَا بَيۡنَ أَيۡدِيهِمۡ وَمَا خَلۡفَهُمۡ‌ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَىۡءٍ۬ مِّنۡ عِلۡمِهِۦۤ إِلَّا بِمَا شَآءَ‌ۚ وَسِعَ كُرۡسِيُّهُ ٱلسَّمَـوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضَ‌ۖ وَلَا يَـُٔودُهُ ۥ حِفۡظُهُمَا‌ۚ وَهُوَ ٱلۡعَلِىُّ ٱلۡعَظِيمُ

Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. Yang Mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dialah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) - al-Baqarah: Ayat 255

Search This Blog

Loading...

Friday, January 18, 2013

Aku dapat pembantu baru... hoyeaaa...!!!

Assalamualaikum...

Aku dapat pembantu baru... hoyeaaa...!!!

Aku dah dapat pembantu dah..
Untuk bantu aku menjahit...
Kecik je budaknya..
Macam tak caya je dia boleh menjahit...
Nak tengok rupa dia..??
Jom...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Tadaaaaaaaaaa....!!!
Ni la budak kecik tu...
Hikkk....


Tengok je ke..?


Ni la dia si kecik yang selalu kacau aku menjahit.. Kejap-kejap dia panjat meja tu, pastu dok kuis-kuis kain yang aku jahit.. Aku takut terjahit je tangan (???) dia tu.. Dia pelik agaknya tengok jarum mesin tu kejap naik, kejap turun.. hehe.


Okay, dah mula 'bekerja' dah... Bagus...


Aikk, rilek nampak... hehh...


Siapa boss ni...??


Waaaaaaaa.....!!!! Dia boss rupanya...!!! Rilek la boss... Apsal nak marah-marah ni...
.

Pastu sekor lagi kerja dia dok gigit kaki aku kat bawah tu haa... Gigi dah la tajam giler macam gigi ikan pirana.. Penat dok kuis-kuis dia.. Takut terhimpit je dengan tapak mesin tu.. Makin aku kuis, makin galak dia menggigit.. Sampai ke betis dia panjat nak gigit... Silap-silap haribulan, aku yang gigit dia lak nanti.. hahaha...




p/s: Tempahan yang dapat tak seberapa, ada hati nak pakai pembantu.. ehehh... Lagipun, aku tak berani la nak suruh orang lain sambung kerja aku.. Biar la aku buat semua tu sorang-sorang.. Janji tempahan siap on the spot.. Kalau tak siap jugak, i'm sorriiiiiii... heeeeee...

2 Tukang Tembak:

Mimi Fadeli said...

comel pembantu baru nih...huhuhu

With Julia said...

kak azz.
Comel lah pembantu baru akak..bleh x nak tackle hehhe....yg ptg peneman semasa menjahit itulah hiburan yg terbaik....:)

Next Post Previous Post Home

Renungan bersama...

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki mahupun wanita, sebahagian daripada mereka adalah penolong dari sebahagian yang lain. Mereka menyuruh amal ma'aruf (kebajikan), mencegah kemungkaran, menegakkan sembahyang, menunaikan zakat dan mereka taat kepada Allah berserta RasulNya, nescaya Allah melimpahkan rahmat kepada mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Bijaksana."- (At-Taubah: Ayat 71)

Cik Azz's bookshelf: read

Menantu Pilihan Bapak
Saat Hilang Cintamu
Bahagia Kasihmu
Bawah Pohon Sena
Kalaulah Aku Tahu
The Unsung Hero
Maaf Jika Aku Tak Sempurna
Lamaran Untuk Teman Hati
Tersuka Tanpa Sengaja
Kerana Satu Janji
Sorry, Aku Bukan Dia!
Encik Sayang Dan Miss Sweetheart
AKU BUKAN TOUCH & GO
Bahasa Hati Kita
Temu Duga Cinta
Akadku Yang Terakhir
Menantu vs Mentua
Kerana Aya Sofya
Di Sisimu Aku
Mungkinkah


Cik Azz's favorite books »